Za súdnym podaním je nemecká organizácia Wettbewerbszentrale, ktorá sa po mnohých podnetoch rozhodla podať trestné oznámenie na kalifornskú automobilku. Podstatou žaloby nie je samotná technológia, ale jej meno. Najviac problémovou je marketingom Tesly používaná fráza "plný potenciál pre autonómne riadenie" a "navigácia s autopilotnou funckiou". Rovnako súd uznal nevhodnosť použitia označenia Autopilot. Vyhovel návrhu žalujúcej strany, že tieto slová vyvolávajú v zákazníkovi očakávania, ktoré nedokáže naplniť. Legálne ani nemôže ponúknuť plne autonómnu jazdu, pretože v Nemecku nič viac ako úroveň SAE3 nie je legálna.
Tesla sa na súde bránila tým, že vodič musí mať nad autom neustály dohľad, ako v pokynoch uvádza. Napriek tomu súd uznal fakt, že slovo autopilot evokuje plnú schopnosť auta samostatne šoférovať a zároveň tým Tesla tvrdí, že taká jazda je v Nemecku možná. A to nie je pravda.
Organizácia Wettbewerbszentrale hovorí o veľkom víťazstve. "Keďže autonónme riadenie úrovne SAE5 nie je Tesla schopná ponúknuť, nie je legálne a zatiaľ ani technicky možné, musí aj Tesla dodržiavať pravidlá hry a prestať používať falošné reklamné sľuby," uvádza stanovisko právneho zástupcu žalujúcej strany.
Elon Musk s verdiktom súdu, logicky, spokojný nie je. Tvrdí, že systém bol pomenovaný podľa termínu používaného v letectve. Pýta sa na nesprávnosť pojmu Autobahn. V princípe má pravdu, lebo ani lietadlá ani lode nedokážu cestovať úplne bez zásahu človeka. Problém je však inde. Už niekoľko ľudí doplatilo životom za priveľkú dôveru v schopnosti inteligentného adaptívneho tempomatu, čo je asi priliehavejšie meno pre systém a schopnosti áut značky Tesla nie len na diaľnici, ale aj na bežných cestách.
zdroj: autonews.com