Robiť z komára somára nie je dobrá vec, občas však na oko banálny problém prerastie do rozmerov, keď sa už nedá prehliadať a do jeho vyšetrovania sa „oprú“ aj štátne orgány. To je aj prípad elektrického modelu Chevrolet Bolt EV, ktorý sa niekoľkým majiteľom sám vznietil a zhorel do tla. Zaujímavé pritom je, že podobný problém nedávno riešila aj automobilka Hyundai. Tej pre zmenu zhorelo niekoľko crossoverov Kona Electric. Zdá sa, že Hyundai aj Chevrolet majú ten istý problém – trakčné batérie od spoločnosti LG Chem.
Neparkujte v garáži a dobíjajte len na 90 %
Situácia okolo nebezpečných batérií je skutočne vážna, automobilka sa preto rozhodla pre obrovskú zvolávaciu akciu, v rámci ktorej pozvú na prehliadku niekoľko desiatok tisícov majiteľov elektrických Boltov. V štátoch s vyššou právnou ochranou spotrebiteľov dokonca pristúpi k spätnému výkupu potenciálne nebezpečných áut. Chevrolet sa teda zachová rovnako, ako pred časom Hyundai. Ten mimochodom prezradil, že náklady na zvolávacie akcie a výkup áut bude „konzultovať s výrobcom batérií LG Chem“.
Automobilka Chevrolet v spolupráci s Národnou agentúrou pre bezpečnosť diaľničnej premávky vypracovali niekoľko základných pokynov pre majiteľov dotknutých áut. Predovšetkým ich varujú, že je vhodnejšie neparkovať autá v uzavretých garážach či parkovacích domoch, autá nabíjať maximálne na 90 % kapacity trakčných batérií a ak si auto napoja na nabíjačku, nemali by ho preventívne nechávať bez dozoru.