J
51.00
@cct2/ vnútorný hluk pri ICE je rovnaký ako pri BEV, keďže do 50km/h BEV musí vydávať zvuk a vo vyšších rýchlostiach už väčší hluk vydávajú kolesá, či figuruje a aerodynamický hluk.
4/ musím stále plánovať, keďže musím zohľadniť či bude leto/zima, či sú tam po ceste nabíjačky, aké nabíjačky sú tam, či viem v cieľovej destinácii dobíjať a ak mi to nevychádza, tak musím ísť dlhšiu trasu alebo výrazne pomalšie aby mi to vyšlo.
5/ áno, máš pravdu, pri ICE nemusím riešiť, že som odstavil auto s 5% paliva v nádrži, oproti batérií v BEV s 5% a nemusím riešiť to, že to musím nabiť na 50-60% aspoň, keď bude dlhšie stáť, lebo nenaštartujem. Tých 5% paliva nezmizne. Tak isto nemusím riešiť, že mám výrobca povie, že mám 100kWh batériu, a na ňu mám dojazd 500km, ale ak otvorím múdru knižku od výrobcu, tak zistím, že auto nemám nabíjať nad 80%, tak isto ani ho vybíjať pod 20-25%. Takže zrazu mám len 55-60kWh batériu a nemám dojazd 500km, ale len 300km. Nemusím riešiť to, že ak večer vonku nechám auto s 40% batérie a bude mrznúť, ráno ho nájdem s 30% batérie a ešte sa mi vplyvom mrazu znižuje kapacita batérie. Nemusím klikať, že idem na DC nabíjačku a batéria sa musí predohriať a to mi zožerie ďalšiu časť batérie. Tak isto nemusím v lete riešiť to, že zapneme klímu a zrazu, či v zime kúrenie a zrazu za mi zvyšuje o 2-3kWh spotreba na 100km. Tak isto nemusím prerátavať, že pri 12-22°C mám kapacitu batérie 100kWh, keď je 0 až mínus, že mi padne kľudne aj o 25%. Alebo že vplyvom termálneho manažmentu batérie môžem pri teplotách pod 0 stupňov a nad 30 stupňov za 24 hodín prísť o kľudne 5kWh energie, kvôli ochrane batérie. Nemusím riešiť to, že mi BEV v Chorvátsku v lete povie, sorry brácho, batéria je prehriata, takže namiesto plného výkonu, dostaneš 25% výkonu, nech nedorazíš batériu. Z 200kW auta mám zrazu 50kW auto. Ono by to problém nebol, keby som mal 50kW v Swifte, čo váži 950kg a viem o tom celý čas, nie v 2t SUV, kde mi to vypíše uprostred stúpania. Alebo mi vypíše, že batéria je prehriata a musím počkať, kým vychladne, ak chcem nabíjať. Takže áno, máš pravdu. Život s BEV je ozaj jednoduchší ako pri ICE. Iba že by nie.
Jazdím na: MG MGF 1.8 MPI
Odpovedať