Najprv chcú dostavať diaľnice v SR. Čo presne to však znamená?

Proti návrhu zvyšovať ceny diaľničných známok sa postavila vládna SNS. Nepáči sa jej vraj, že motoristi na Slovensku by mali platiť zvýšené diaľničné poplatky, hoci diaľničnú sieť stále nemáme hotovú. Otázkou je, kedy dospejeme do bodu, že diaľnice naozaj hotové mať budeme.

Míľnikom budú v tomto smere samozrejme sprevádzkované diaľnice medzi Bratislavou a Košicami či D3 na Kysuciach, no štát dnes hovorí aj o množstve ďalších diaľničných projektov. Príkladmi tých dlhodobejších sú tunel Karpaty, dostavba rýchlostných ciest R2 či R7, diaľnica na Ukrajinnu a mnohé iné.

SNS však odkazuje, že za dnešných okolností sa chce tak či onak postaviť proti zdražovaniu diaľničných známok a zámer rovno označuje ako nezmyselný.

Maďarsko má najdrahšiu diaľničnú známku v regióne

Svoju časť pravdy má však aj minister dopravy Jozef Ráž. Týka sa to najmä toho, keď hovorí, že Slováci platia za diaľnice relatívne málo. 365-dňová diaľničná známka pre Slovensko vychádza na 60 eur.

Neporovnateľné viac vás vyjde ročná diaľničná pre celé Maďarsko. Jej cena je zhruba 144 eur. V lokálnej mene je to 57 260 forintov. To je viac ako dvojnásobok.

Zároveň platí, že využitie diaľničných poplatkov má viacero rozmerov a umožňuje, aby do štátnej kasy pritieklo viac peňazí napríklad aj na čo najkvalitnejšiu údržbu existujúcej siete rýchlych ciest vrátane odpočívadiel a služieb pre motoristov.

Zdroj: HNonline.sk