Testujú rôzne praktické scenáre
Novým nabíjacím systémom vybavia konkrétne v hlavnom meste Rakúska 8 stanovísť a 50 elektrických taxíkov. Ide o špeciálne upravené modely VW ID.4 a Hyundai Ioniq 5. Oba elektromobily sa automaticky nabíjajú riešením Matrix Charging od spoločnosti Easelink.
Ako to presne funguje? V tomto prípade nejde o indukčné bezdrôtové nabíjanie. Nabíjací proces prebieha prostredníctvom fyzického spojenia medzi nabíjacou podložkou a konektorom umiestneným na vozidle zospodu. Ak je auto zaparkované nad nabíjacou podložkou, konektor sa spustí nižšie a vytvorí sa tak vodivé spojenie.
Systém testovali už v minulom roku vo viedenskej energetickej firme Wien Energie, a to s výkonom 11 kW. Aktuálnym cieľom iniciatívy je implementovať rôzne aplikačné scenáre do praxe, a to vrátane taxíkov. Zvýšiť sa má nabíjací výkon na 22 kW pre nabíjanie striedavým prúdom a 50 kW (400 voltov) alebo 100 kW (800 voltov) pre jednosmerné nabíjanie.
"Namiesto cesty k nabíjacej stanici môžete čas strávený na stanovišti taxíka využiť priamo na nabíjanie. Je to dôležitý krok k tomu, aby boli elektrické taxíky praktickejšie,“ uviedol vo svojom vyhlásení Leopold Kautzner z Viedenskej obchodnej komory s dovetkom, že ide o „riešenie pre nekomplikované a praktické nabíjanie priamo na mieste".
Zdroj/foto: etaxi-austria.at