Aj keď sa objavujú isté náznaky, že by chystaná elektrická modulárna platforma Neue Klasse mohla byť navrhnutá tak, že zvládne aj spaľovacie motory, zatiaľ ju berme len ako základ pre úplne novú generáciu mníchovských elektromobilov s vylepšenými akumulátormi, dojazdom i výkonmi.
Pripravované šasi Nemci použijú v prvom rade pre batériové auto vo veľkosti BMW radu 3, ale vznikne na ňom množstvo ďalších modelov. Medzi inými tiež nástupca súčasného elektrického SUV iX3, ktoré je dnes odvodené z X3 so spaľovacími motormi.
Inak povedané, budúca elektrická trojka i iX3 sa vďaka platforme Neue Klasse od súčasných áut technicky oddelia a zdá sa, že SUV na baterky by na trh mohlo doraziť skôr ako elektrický sedan.
Potvrdzujú to vyššie spomínané špionážne fotografie. Z nich sa dalo rozoznať, že prototypy majú výrazne dlhší rázvor a teda že stoja na Neue Klasse s účinnejšími batériovými článkami a o čosi nižšou podlahou, ktorá pomôže so znížením línie strechy.
Neue Klasse = až šesť modelov
Ako by také auto mohlo vyzerať, ukazujú počítačové ilustrácie britského AutoExpressu, pričom grafik sa evidentne nechal inšpirovať novým stvárnením zväčšenej masky, presnejšie povedané obličiek i svetiel z konceptu Neue Klasse predstaveného na jeseň v Mníchove.
Šéf BMW Oliver Zipse nedávno prezradil, že novú platformu automobilka využije pri príprave minimálne šiestich nových modelov, ktoré sa postupne objavia v priebehu druhej polovice tejto dekády. Zdroje z firmy pritom naznačujú, že SUV i sedan by mali doraziť približne v rovnakom čase, ale prototypy štvordverových modelov sme v premávka ešte nezaregistrovali, zatiaľ čo SUV áno. Aj preto je pomerne veľká šanca, že iX3 bude v predajniach BMW prvá a možno ju uvidíme už na konci roka 2025.
zdroj: AutoExpress