Plný výkon akumulátora pri izbovej teplote a hustota energie ako má Li-Ion
Vedci z Toyoty a Houstonu vyriešili hneď dva problémy technológie horčíkových batérií. Vďaka novej katóde a elektrolytu je jej prototyp schopný plného výkonu v izbovej teplote a poskytuje hustotu energie porovnateľnú s lítiovo-iónovými batériami. Profesor Yan Yao z katedry elektrotechniky a počítačového inžinierstva na univerzite v Houstone sa vyjadril, že prelom dosiahli kombináciou novej organickej chinónovej katódy a elektrolytu na báze bórových klastrov. To zároveň znamená, že tento akumulátor nemusí mať tak veľké nároky na chladenie.
„Nová batéria dosahuje takmer dvojnásobne vyššiu hustotu energie ako predchádzajúce prototypy. Je schopná spracovať vyše 2 000 nabíjacích cyklov pri zachovaní približne 82 % kapacity, čím dokazuje vysokú stabilitu. Tú môžeme ešte zvýšiť, napríklad manipuláciou s vlastnosťami membrány,“ povedal Hui Dong z univerzity v Houstone, ktorý je zároveň aj jedným z autorov publikácie.
Práce výskumného ústavu TRINA na horčíkových batériách sú jedným z viacerých výskumných projektov Toyoty zameraných na vývoj novej generácie batérií. Najmodernejší program v oblasti výskumu a vývoja sa týka lítiovo-iónových batérií s tuhým elektrolytom. Ich hustota energie má byť dvakrát vyššia ako pri súčasných batériách typu Li-Ion s kvapalným elektrolytom. Od roku 2019 spolupracuje v tejto oblasti japonská automobilka so spoločnosťou Panasonic. Spoločne vytvorili výskumné a vývojové centrum a majú v úmysle spojiť sily aj v oblasti výroby batérií. Ich cieľom je dosiahnuť ročný predaj 5,5 milióna automobilov Toyoty a Lexusu, vrátane tých s nulovými emisiami, do roku 2030.