Najobľúbenejšia fráza? „Nemec plakal, keď predával...“
- Ľudia kupujú prevažne očami. Podliehajú emóciám... Výbava, farba, kolesá, vymenené diely (čo kupujúci tvrdí...), proste superlatívy.
- Málokto spomína problémy...
- Každý kšeftár s autami má svojich "dvorných mechanikov".
- Každé auto ma stočené kilometre! Poľský zákazník si to praje, rovnako ako u nás (u nás sa s tým bojuje o trošku intenzívnejšie). Potom rozpráva príbeh, ako predával pekného Poloneza (auto vyrábané pred rokmi v PL) s jedinou vadou, škrabancom pri tankovacom hrdle...Poučenie: On ako predávajúci jednoducho musí uspokojiť potreby ľudí.
- Klient jednoducho chce, aby 15 - 20-ročné auto vyzeralo, ako keby malo rok.
- Ťažšie sa stáčajú kilometre na analógových odometroch! Ale dá sa to, majú v tom prax. V nových autách je to vecou softvéru... 20 sekúnd a je hotovo.
- A čo história dokumentov k vozidlu? Nové servisné knižky nie sú problémom. Vyzerajú autenticky. Dokonca vo videu popisujú,, ako a kde získať pečiatky.
- Existuje neskutočne množstvo trikov a fígľov, ako staršie auto oživiť a omladiť. Používajú sa rôzne agresívne chémie a kyseliny, aby jednotlivé komponenty vyzerali ako nové.
- Včelí med (údajne) krátkodobo zlepšuje chod vybehaného motora... Cca 2 litre.
- Na dobrom aute z Nemecka (zahraničia) sa nedá doma zarobiť!
- Dovážané autá za málo peňazí sú od priekupníkov. Tureckých, ruských...
- Takmer každé auto má nejakú chybu. To je dôvod, prečo sú ceny nízke... Potom rozpráva príbeh o Audi A6.
-
80 - 120 km (x2) je bežný dojazd Nemca za prácou. Z toho vyplýva, že 10-ročné auto jednoducho nemôže mať menej ako 300 tkm v Nemecku (iba veľmi výnimočne).
-
Autá sa vozia z tzv. komisného predaja - autá určené výlučne na export. Nemôžu byť predávané na vnútornom nemeckom trhu.
-
Privátny predajca v Nemecku totiž údajne preberá technickú a právnu zodpovednosť za vady na vozidle! Nemci sa preto boja predať auto, o ktorom vedia, že má vady, ak si to zmluvne nepodchytia.
-
Autá sa nevozia na 1 - 2 kusy, ale na plné kamióny.
-
Kým sa auto dostane na domáci trh, hneď sa stočia kilometre. Ešte zvyčajne na hranici.
-
Auto sa po kúpe kšeftárom neservisuje, ale "lepí"... Rozpráva prípad o Citroene C5, ktorý pri predaji nemal funkčné zadné brzdy.
-
Každý problém a porucha sa rieši čo najlacnejšie. Kontrolky na prístrojovej doske sa vyberali, montujú sa odpory, aby systém nehlásil chybu... Patentov sú tisícky.
Ľudia často nevedia, čo kúpili... dozvedia sa to až pri nehode alebo pri fatálnej poruche.
- "Sú v Poľsku poctiví predajcovia?" ... "Nie, vymreli!"
- Kľuč k predaju jazdeného auta: musí dobre vyzerať, musí byť lacné a musí mať málo najazdené.
- Kšeftári (ale aj predajcovia) majú zaužívaný svoj jazyk, slang...
- Takmer každý poľský kšeftár, ktorý chce zarobiť, plní klímu propán-butánom!!!
Potom rozpráva príbehy, prečo po 6 rokoch skončil s kšeftovaním... Niektoré veci sú známe aj u nás. Medzi ľuďmi v oblasti ide o tzv. verejné tajomstvo, ktoré poznajú aj ľudia, ktorí sa pri autách motajú. Len sa o tom takmer vôbec nerozpráva. Niektorým veciam dokonca ťažko veriť. Možno sú prifarbené, možno sú to výmysly. Viď posledný bod, aj keď to nevylučujem...
Dôvod, prečo som napísal tento článok? Jednoducho preto, aby ste jazdené auto (na ktoré si možno aj musíte požičať) kupovali s rozvahou a možno niekedy aj zmiernili nároky. Aj keď môžete mať šťastie a podarí sa kúpiť presne to, po čom túžite.
EDIT: Autor videa hneď po dni zablokovol zdieľanie videa na iných stránkach. Pre zvedavcov tu je celý názov - MIÓD w silniku, TROCINY w skrzyni biegów. Tak naciągają HANDLARZE AUT – 7 metrów pod ziemią #50. Skopírujte si adresu a vložte do Youtube.
"Každé tretie auto na Slovensku bolo niekedy dvomi autami v Poľsku..." Po tomto článku to nadobúda reálne rozmery, nemyslíte si?