DS pred dvoma mesiacmi odhalila koncept dvojdverového kupé SM Tribute, ktorý vzdával poctu šesťvalcovému kupé Citroën SM z prvej polovice 70. rokov. O možnej výrobe nepadlo ani slovo, predpokladali sme ale, že ak by pár kusov predsa len vzniklo, auto by zrejme dostalo elektrický pohon. Podľa všetkého sme sa poriadne prepočítali.

Britský Top Gear po rozhovore s vysokopostavenými zamestnancami koncernu Stellatis tvrdí, že sa SM začne vyrábať v malých sériách a o jeho pohon sa v skutočnosti postará známy šesťvalcový dvakrát preplňovaný agregát Nettuno s objemom 3,0 litra, ktorý Maserati montuje do svojich najnovších športových modelov.

Nápad z najvyšších miest

Túto informáciu Britom potvrdil šéfdizajnér Thierry Metroz, ktorý hovorí, že „DS aktuálne hľadá spôsoby, ako koncept uviesť do výroby“. Kupé francúzskej značky by malo využívať karosériu Maserati Granturismo, pričom vyšlo najavo, že z tohto istého vozidla pochádza napríklad i čelné sklo konceptu.

Metroz tvrdí, že s nápadom prišiel samotný šéf Stellantisu, Carlos Tavares, spoločne s generálnym riaditeľom značky DS, Olivierom Francoisom. Má to však jednu dôležitú podmienku. Tento projekt musí byť ziskový.

Otázkou v tom prípade je, či DS nájde správnu cenu, aby skutočne nejaké kusy kupé SM predalo, ale zároveň pokrylo náklady na vývoj a stavbu. V tomto smere by mohla byť produkcia pomocou 3D tlače relatívne výhodná, automobilka by totiž nemusela investovať do drahých nástrojov. V takom prípade by však ročne zrejme vzniklo maximálne 50 až 200 áut.

Aj tento detail by mal z SM urobiť exkluzívne zberateľské vozidlo, lenže tomu bude zodpovedať zrejme i cena. Keď sa Top Gear opýtal Metroza na typ pohonu, teda či bude batériový alebo so spaľovacím motorom, šéfdizajnér opáčil: „Keď si kupujete auto za milión eur, nechcete elektromobil.“

Za naznačenú čiastku by zákazníci mali dostať spomínaný 3.0 V6 Nettuno od Maserati, ktorý je v MC20 naladený na 630 koní a vo verzii Stradale dokonca 640 koní, s ktorým taliansky stroj zvládne šprint z miesta na stovku za 2,8 sekundy a má maximálnu rýchlosť 324 km/h.

Top Gear spomína výkon 530 koní a pohon 4x4 (pôvodné SM bola predokolka), detailné technické parametre finálneho modelu však ešte môžu vyzerať trochu inak.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: TopGear