Vediete občas s kamarátmi debaty o tom, aké staré auto by ste si okamžite kúpili, keby sa teoreticky dnes začalo vyrábať ako nové? Nechceme priaznivcom iným značiek kaziť náladu, ale ak patríte do tábora Toyoty a vašim snom je nový starý Land Cruiser 70, môžeme vám s potešením oznámiť, že vám japonská automobilka práve začína plniť sen.
Obnovuje totiž jeho výrobu, nie však s pôvodnou technikou. Pod jeho prednú kapotu namontuje najmodernejší štvorvalcový diesel 1GD-FTV, ktorý poháňa aj európsku verziu najnovšieho, včera predstaveného Land Cruisera 250.
Preplňovaný štvorvalec má objem 2,8 litra, maximálny výkon 204 koní a najvyšší krútiaci moment 500 newtonmetrov. Na rozdiel od novinky, ktorá prenáša silu na obe nápravy prostredníctvom osemstupňového automatu Direct Shift, dostane „Sedemdesiatka“ šesťstupňovú automatickú prevodovku Super ETC.
„Novinka“ má dĺžku 4890 mm, 1870 mm, výšku 1920 mm a rázvor náprav 2730 milimetrov. Žiaľ, ďalšie technické detaily v tejto chvíli k dispozícii nemáme, Toyota ale dodáva, že auto dostane originálny rebrinový rám kvôli odolnosti a spoľahlivosť, niektoré komponenty podvozka ale boli zjavne vyvinuté s ohľadom na dnešnú dobu. Automobilka pripomína, že LC 70 bude komfortnejšia pri „zachovaní vynikajúcich jazdných vlastností v teréne“.
Ako prví dostanú novú starú Toyotu japonskí zákazníci, ktorí si budú môcť 70 kúpiť od budúceho roka súbežne s modelmi LC 250 a 300. A s ohľadom na pravostranné riadenie nepochybujeme, že sa auto obratom objaví minimálne v Austrálii.
Mimochodom, vo výbave by sa mala objaviť 6,7-palcová dotyková obrazovka s Apple CarPlay a Android Auto, prístrojový panel doplnený 4,2-palcovým displejom a hromada bezpečnostných systémov, ako napríklad varovanie pred opustením jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá alebo čítanie značiek s rýchlostnými limitmi.
Kde všade sa potom začne vyvážať, momentálne nevieme, ale aj kvôli technike medzi prednými kolesami dúfame, že Európa neostane bokom.
zdroj: Toyota