Celkom zvláštny je príbeh tureckého podnikateľa, ktorý sa rozhodol organizovať pohárovú sériu okruhových pretekov, a na to nakúpil potrebné náradie. Meno Vural Ak je málo známe – azda vo svete Formuly 1 ste naň mohli naraziť, pretože tento turecký podnikateľ v doprave sa dlhší čas pohybuje aj okolo okruhu Istanbul Park, kde sa ešte pred pár rokmi jazdili veľké ceny. Na zvýšenie atraktivity a oživenie zhasínajúceho okruhu mal poslúžiť aj vlastný športový klub a pripravovaný seriál. Vural Ak si vymyslel pre seba a pre priateľov vlastný seriál na vozidlách Porsche. Keďže výrobné kapacity automobilky nedokázali splniť požiadavku na dodávku 22 kusov špecifikácie GT3 Cup, musel nádejný promotér svoj plán o niekoľko mesiacov odložiť a nakoniec sa rozhodol pre model určený do civilnej premávky. Neskôr sa mu nepodarilo nájsť voľné miesto v kalendári okruhu v Istanbule, k čomu sa pridružili ďalšie komplikácie a k spusteniu seriálu nakoniec nedošlo. Tak nakoniec teda zostalo na krku 22 rovnakých „normálnych“ Porsche 911 GT3, na ktorých by však stačilo vymeniť predný spojler, nasadiť pretekárske kolesá a slicky a razom by sa z nich stali pretekárske špeciály s homologáciou podľa svetovej federácie FIA.
Podnikateľ - zberateľ
Veľkolepé plány na vlastné preteky však čoskoro zhasli aj pre problémy jeho vlastnej spoločnosti Intercity, ktorá je zameraná na prenájom automobilov a ktorá utrpela nemalé straty. Vural Ak preto presedlal na motoristické festivaly a navyše začal opäť do Turecka lákať aj Formulu 1. Ako majiteľ spoločnosti si podobné „neuvážené“ kroky môže dovoliť, veď v portfóliu spoločnosti Intercity má vyše 50-tisíc automobilov, pričom každý mesiac obmení 1 500 z nich. Starostlivo vyberá autá na podnikanie, ale aj do vlastnej exkluzívnej zbierky 150 áut, ktorých hodnota presahuje 50 miliónov eur. Medzi nimi najnovšie už aj Porsche 911 GT2 RS a Panamera Turbo S E-Hybrid, Ford GT, Lamborghini Urus či Ferrari 488 Pista.
Hoci nakoniec z plánovej súkromnej série akosi zišlo, Vural Ak nákup tejto netradičnej flotily nepovažuje za vyhodené peniaze. Dvadsaťdva nedotknutých identických kusov ikonického auta pokladá naopak za skvelú investíciu, na ktorej by o takých 25 rokov už mohol celkom slušne zarobiť.
Ako to vidí on sám si môžete pozrieť priamo vo videu na stránke drivetribe.com