S rastúcim trendom elektromobility sa Čínskej spoločnosti NIO veľmi darí, a to aj v roku 2020. Automobilový priemysel je vplyvom koronakrízy na kolenách. Predaj áut sa v niektorých krajinách medziročne prepadol o viac než 50 %. To však nie je prípad spoločnosti NIO, ktorej sa hodnota len za posledný mesiac zdvojnásobila. Aj v globálnej ekonomickej recesii výrobcovia elektromobilov NIO spolu s Teslou dosahujú historicky rekordné predaje. Mimoriadnu úspešnosť dosahujú najmä v Číne, čo však dokáže NIO ponúknuť európskemu trhu?
Batéria ako služba
Spoločnosť NIO zostavila revolučné riešenie v balíku „batéria ako služba“. Ide o prenájom batérii, ktoré by vám po vybití jednoducho vymenili na „čerpacej“ či skôr výmennej stanici za nabité, a to v priebehu troch minút. Zatiaľ čo elektromotory existujú už viac ako sto rokov, technológia batérií sa veľmi rýchlo mení. Vozidlá majú tiež oveľa dlhšiu životnosť ako samotná batéria, ktorej stav sa používaním veľmi rýchlo zhoršuje. Možné je kúpiť vozidlo bez batérie a strach ohľadom životnosti batérie je minulosťou. Podobný systém už skúšala zaviesť aj Tesla, žiaľ neúspešne. Projekt vzdala v roku 2014. Spoločnosť NIO však od nápadu neustupuje a dosiahla už vyše 500 000 vymenených batérií.
Výrazne nižšia cena
Je dosť možné, že NIO bude ponúkať svoje modely za výrazne atraktívnejšie ceny ako konkurencia. Ako je to možné? Jednoducho kúpite elektromobil bez vlastníctva batérie.
Dojazd na jedno nabitie
Nové modely by mali byť dostupné s kapacitou batérie až 150 kWh, ktorá by zabezpečila dojazd až 900 kilometrov. Ak by sa to Čínskej automobilke NIO podarilo zrealizovať, boli by schopní plnohodnotne konkurovať autám so spaľovacím motorom.