Nissan 370Z v jeho najprirodzenejšej polohe

Nissan 370Z v jeho najprirodzenejšej polohe


Nové Zetko ale úplne nenadviazalo na úspech predchodcu 350Z a nevyhlo sa drobným dynamickým nedostatkom. Preto po vyše dvoch rokoch prichádzajú zmeny pre modelový rok 2011. Nemusíme sa ale báť, nedostane prepĺňaný štvorvalec ani elektromotor. Drsný šesťvalec o objeme 3,7 litra s výkonom 241 kW (328 k) pri 7 000 otáčkach ostáva bez zmeny, rovnako ako samosvorný diferenciál a závesy kolies v podobe dvojitých lichobežníkov vpredu a multilinku vzadu. Úpravy sa nedotkli ani dizajnu.

Nová je aj výbava GT Edition, ktorá sa odlišuje sivými pruhmi po bokoch karosérie a tiež antracitovou farbou kovaných 19-palcových diskov Rays

Nová je aj výbava GT Edition, ktorá sa odlišuje sivými pruhmi po bokoch karosérie a tiež antracitovou farbou kovaných 19-palcových diskov Rays

Zmeny nastali v naladení podvozku, odhlučnení a prvkoch výbavy. Kritika motoristických novinárov opakovane padala na príliš mäkkú zadnú nápravu, čo viedlo k nedostatočnej kontrole pohybov karosérie na zvlnených cestách. Nastavenie podvozku bolo pre rok 2011 prepracované v záujme zvýšenia kontroly vertikálnych pohybov kolies a zmenšenia náklonov, to všetko pri zvýšení jazdného komfortu. Pridaná zvuková izolácia v podlahe má odstrániť ďalší známy nedostatok Zetka, slabšiu kultivovanosť spôsobenú hlukom od podvozku.

Nezameniteľný profil Zetka

Nezameniteľný profil Zetka

Ďalšie zmeny sa týkajú výbavy. Navigačný systém teraz zahŕňa aj parkovaciu kameru a pribudol systém monitorovania tlaku v pneumatikách. Príplatková automatická prevodovka dostala ako bonus "snežný" režim. Nie žeby nás to nejak zaujímalo, automat do Zetka proste nepatrí. Zaujímajú nás ale ceny. Kupé s manuálom začína na 39 9OO eur a všetko podstatné je v cene. Plus koža, ozvučenie Bose, tempomat a systém automatických medziplynov v Balíku 1 vyjde na 43 900 eur. Nakoniec, poštudujte na stránkach Nissanu.

Všetky zmeny okrem prídavného odhlučnenia podlahy sa týkajú aj verzie Roadster, ktorá je oproti kupé drahšia o 4 300 eur a pridáva len okolo 40 kg hmotnosti

Všetky zmeny okrem prídavného odhlučnenia podlahy sa týkajú aj verzie Roadster, ktorá je oproti kupé drahšia o 4 300 eur a pridáva len okolo 40 kg hmotnosti


Druhá možnosť je kúpiť niektorý z posledných kusov modelového roku 2010. Ten je cenníku paradoxne o 960 eur drahší, ale dostanete zľavu ďalších 7 000 eur. Ponuka výbav je síce obmedzená, tá najlepšia kombinácia tam ale je: kupé s manuálom a Balíkom 1 je vaše za 37 840 eur. Ak by vám nedal spať ten starší podvozok, ušetrené prachy môžete investovať do podvozkového kitu od Nisma a možno zvýši aj na priepustnejší výfuk.