Nissan 370Z je nádherný a mimoriadne vydarený športiak

Nissan 370Z je nádherný a mimoriadne vydarený športiak

Konštruktéri z európskeho technického centra Nissan Technical Centre Europe (NTCE) urobili na vozidle 370Z GT Edition, množstvo vylepšení podvozku. Vďaka nim je možné potenciál tohto automobilu využiť na európskych cestách naplno. Nové riešenia sú použité aj v štandardnom kupé.


V Európe sa jazdí rýchlejšie než inde vo svete. To platí najmä pre diaľnice v Nemecku, kde nie je žiadne obmedzenie rýchlosti. Vozovky v Európe sa vyznačujú širokou škálou povrchov, od úplne hladkých až po veľmi poškodené. Také v Japonsku alebo v Severnej Amerike nenájdete. Vyladenie platformy Front Midship (FM) s pohonom zadnej nápravy - so zavesením predných kolies na dvojitých trojuholníkových ramenách s viacprvkovým usporiadaním vzadu - sa v modeli 370Z sústredilo na tlmiče. Práve nové nastavenie tlmičov zabezpečuje vyšší jazdný komfort a ľahšie riadenie pri vysokých rýchlostiach.

...a to neplatí len o vzhľade, ale aj schopnostiach na cestách a tratiach.

...a to neplatí len o vzhľade, ale aj schopnostiach na cestách a tratiach.

Úpravy tlmenia odskoku a kompresného pomeru predných i zadných tlmičov sa priaznivo odrazili v kontrole vertikálneho pohybu kolies pri stredných a vysokých rýchlostiach. Karoséria a kolesá sú preto na nepravidelných povrchoch omnoho lepšie ovládateľné. Tlmiaca sila síce vzrástla, ale jazdný komfort to nijak neovplyvnilo. Tuhší podvozok lepšie absorbuje nárazy a zároveň umožňuje pohodlnejšiu a pokojnejšiu jazdu.


Zlepšené ovládanie kolies je potom poznať vo vyrovnanejšej jazde na každom type povrchu. So stabilnejšou a lepšie ovládateľnou karosériou je jazda plynulejšia, bezpečnejšia a ešte príjemnejšia. Zmeny sa priaznivo prejavili aj pri jazde na diaľnici, kde pri vysokých rýchlostiach dochádza k menej citeľnému „plávaniu" vozidla, pretože model 370Z drží na vozovke lepšie v každej rýchlosti a na každom povrchu. Poslednou novinkou je lepšia zdatnosť na okruhu vďaka lepšiemu využitiu pneumatík v oblasti ich optimálnej funkcie.

GT Edition prináša zlepšenia, viac výbavy a zaujímavú cenu.

GT Edition prináša zlepšenia, viac výbavy a zaujímavú cenu.

Model GT Edition sa od ostatných modelov 370Z odlišuje šedými „pretekárskymi‘" pruhmi na bokoch vozidla, ktoré kontrastujú s každou z troch farieb karosérie tejto špeciálnej série - čiernou metalízou, perleťovo bielou a čiernou ružou. Posledný odtieň, tzv. Black Rose, je dostupný výhradne pri modeli GT Edition. Vonkajší vzhľad podčiarkujú štandardne dodávané 19" disky kolies RAYS z kovaného hliníku s pôsobivou úpravou v antracitovej farbe.


Zmeny výbavy zahŕňajú aj zavedenie zadnej parkovacej kamery ako súčasti voliteľného systému satelitnej navigácie Nissan Premium Connect a štandardné osadenie systému monitorovania tlaku v pneumatikách. Voliteľná 7-stupňová automatická prevodovka teraz ponúka režim pre jazdu na snehu, ktorý (pokiaľ je aktivovaný) rozbieha auto na druhom rýchlostnom stupni a riadi otáčky motora tak, aby zabránil pretáčaniu kolies na ľade alebo snehu. K väčšej kvalite prispievajú úpravy izolácie spodku podvozku pre zníženie hluku z vozovky. Aj keď má nový automobil GT Edition bohatšiu výbavu, stojí menej než štandardné kupé!


Bez zmien zostal výnimočný šesťvalcový 3,7 litrový motor vozidla 370Z, ktorý s výkonom 241 kW (328 k) a pôsobivou hodnotou krútiaceho momentu 363 Nm sľubuje vzrušujúci zážitok. Je spojený so 6-stupňovou športovou manuálnou prevodovkou s krátkymi dráhami alebo so sedemstupňovou automatickou prevodovkou s radením páčkami.

Základná cena GT Edition je 46 100 € pre manuál 48 100 pre automat.

Viacn info a možností výbavy hľadajte na
www.nissan.sk