Roadster 370Z má klasické športové proporcie karosérie.
370Z Roadster ponúka rovnako dynamický výkon, jazdnú stabilitu a jazdné vlastnosti charakteristické pre pohon zadných kolies, ako má model 370Z Coupé. A to všetko s bonusom vetra vo vlasoch. Zloženie strechy trvá 20 sekúnd. Na zloženie a zdvihnutie plnoautomatickej skladacej strechy stačí len stlačiť tlačidlo, bez potreby bojovať so zámkami a západkami. Pri zložení sa textilná strecha s vnútorným poťahom schová pod krytom zadného oddielu vo farbe karosérie, ktorý navyše pomáha znižovať turbulencie vetra pri vysokej rýchlosti a umožňuje cestujúcim v dvojmiestnom kokpite vychutnať si zvuky a dojmy z jazdy v pravom športovom aute.
Klasické znamená dlhá predná kapota, tesný športový interiér so sedadlami tesne pred kolesami a krátky zadný previs.
Roadster poháňa rovnaký 3,7-litrový V6 motor. Dosahuje výkon 242 kW (328 k) a krútiaci moment 363 Nm. S technológiou VVEL je motor o 6 % úspornejší. Po posledných úpravách spĺňa prísnu emisnú normu Euro 5. Roadster 370Z je navrhnutý pre radosť z rýchlej jazdy. Dosiahne max. rýchlosť až 250 km/h, pričom z 0 – 100km/h zrýchli za 5,5 s manuálnou, resp. za 5,8 sekundy s automatickou prevodovkou.
Športiak je dlhý 4 250 mm, 1 845 mm širkoý a 1 325 mm vysoký. Rázvor náprav je v porovnaní s 350Z kratší presne o 100 mm (2550 mm vs. 2650 mm), pričom rozchod prednej a zadnej nápravy je väčší o 15 mm, resp. o 55 mm. Nižšie je aj ťažisko a celková výška, ktorá je v porovnaní s jeho predchodcom o 5 mm nižšia.
Za vysokú mieru ovládateľnosti vďačí vozidlo tuhšej konštrukcii karosérie. Brzdný účinok je vďaka väčším odvetrávaným kotúčom vpredu a vzadu veľmi solídny. Materiál brzdového obloženia výrobca pre Európu špeciálne upravil, pretože priemerné rýchlosti tu máme všeobecne vyššie ako v Amerike alebo Japonsku.
Ako vidíte z obrázkov, tento kúsok sa na domácom Japonskom trhu i v USA odjakživa volá Fairlady Z
Roaster 370Z je dostupný v dvoch verziách výbavy - 370Z Roadster a GT Pack s bohatou doplnkovou výbavou ponúkajúcou kožené sedadlá s vložkami z mäkkej sieťoviny, vysokokvalitný audiosystém BOSE s ôsmimi reproduktormi a meničom na 6 CD, tempomat a štandardom je aj luxus klimatizovaných sedadiel.
K voliteľným prvkom patrí 7-stupňový automat, po prvýkrát, čo je vo vozidle Roadster v Európe automatická prevodovka. Štandardná 6-stupňová manuálna prevodovka prichádza s bonusom v podobe funkcie Synchro Rev Control, ktorá je ako jediná na svete vybavená automatickou korekciou otáčok pri podradení pre perfektné a hladké radenie v pretekárskom štýle.
Ďalším voliteľným prvkom je Nissan Connect Premium – vyspelý satelitný navigačný systém s pevným diskom s kapacitou 40 GB, novou obrazovkou s vysokým rozlíšením a systémom ukladania hudby. Na pevný disk možno uložiť oveľa rozsiahlejšie mapy Európy a zároveň sa tu nájde miesto na 9,3 GB hudobných súborov stiahnutých z vlastnej kolekcie CD diskov.
Prípadní záujemcovia o toto športové vozidlo si ho môžu objednať už aj na Slovensku. Jeho cena sa pohybuje od 47 550 EUR s DPH.
Zdroj: NISSAN SLOVAKIA