Nissan tak začal postupne odhaľovať, čo dokáže jeho autonómny režim ProPilot. Ten na začiatku ponúkne čiastočne autonómny režim napríklad v modernizovanom modeli Qashqai (od budúceho roka) alebo v novom elektromobile Leaf. Nedávno predstavený koncept Nissan IMx ho využíva tiež.
Nissan testoval v Tokiu svoj autonómny mód ProPilot, avšak na modeli Infiniti Q50.
Rozmiestnenie jednotlivých senzorov a kamier na Infiniti Q50.
Automobilka vyjadrila plán, v ktorom je nasadenie systému v reálnych podmienkach už od roku 2020. Zaujímavosťou testu je však to, že ho Nissan nepredviedol na niektorom zo svojich modelov, ale na svojej luxusnejšie orientovanej značke, modeli Infiniti Q50. Technológia má umožniť autonómnu jazdu po mestských cestách a diaľniciach po tom, čo vodič vyberie cieľ v navigačnom systéme. Ak sa pozrieme na testovaný automobil, má síce na sebe niekoľko špecifických kamier a senzorov, v celkovom pohľade však ide o prehliadnuteľný model (nie ako autíčko od Google).
Technológia využíva vstupy z 12 sonarov, 12 kamier, 9 radarov, 6 laserových skenerov a máp s vysokým rozlíšením. Tie sú potrebné pre presné prechádzanie komplikovanejších križovatiek. Nissan nezverejnil, od koho čerpá podklady pre mapy, napríklad nemecké trio Audi, BMW a Mercedes-Benz sa v tomto smere rozhodlo pre detailné mapy HERE. Uvidíme časom, či tento autonómny režim predbehne v sériovom nasadení aj nemecké automobilky. Sám som zvedavý na jeho čiastočný režim v nových Nissanoch.