Ako sa vraví: „Náš zákazník, náš pán.“ Ak teda ľudia chcú pocit bližší klasickej automatickej prevodovke, Nissan je ochotný im ho dať.
Prevodovka CVT plynulo mení prevodový pomer. Otáčky motora pritom zostávajú rovnaké a práve to mnohých ľudí desí.
Nie každému to ale vyhovuje a ľudia majú v aute s takouto prevodovkou zvláštny pocit. Koniec koncov, fungovanie CVT prevodovky si môžete pozrieť aj v našom teste Nissanu Juke Nismo. Aj pre nás to bol pomerne nezvyklý pocit, a to vieme ako variátor funguje. No, veľa ľudí to netuší a preto im chýba jemné trhnutie pri zmene prevodových stupňov. Najväčšiu vlnu nevôle zaznamenal japonský výrobca v Mekke automatických prevodoviek v USA. Dokonca sa neraz stalo, že sa nový majiteľ auta s prevodovkou CVT vrátil k predajcovi s tým, že prevodovka v jeho aute nefunguje, pretože neradí prevodové stupne.
Nissan dá ľudom to čo si žiadajú, trhnutie pri preradení.
Nissan sa túto situáciu rozhodol riešiť a pridal do svojich prevodoviek funkciu D-Step Shift Logic. Ide o nový program riadiacej jednotky prevodovky, ktorý zabezpečí pocit bližší tradičnej prevodovke. V režime D-Step si totiž prevodovka na chvíľu podrží prevodový pomer, zatiaľ čo sa mierne zvýšia otáčky motora. Prevodovka potom skokovo zmení prevodový pomer a otáčky sa vrátia na optimálnu hodnotu. Nissan funkciu D-Step už vyskúšal na vybraných typoch. Vyzerá to, že toto opatrenie pomohlo, pretože sa vedenie automobilky rozhodlo pridať ju postupne do všetkých CVT prevodoviek. Ako sa vraví: „Náš zákazník, náš pán.“ Ak teda ľudia chcú pocit bližší klasickej automatickej prevodovke, Nissan je ochotný im ho dať.
Zdroj: autoblog