Napriek kontroverznému dizajnu zožal na trhu Nissan Juke slušný úspech. Naň chce nadviazať druhá generácia, ktorá mala premiéru v roku 2019. Na rozdiel od predchodcu ponúkla jediný motor. Prepĺňaný zážihový trojvalec s objemom jeden liter, ktorý možno doplniť šesťstupňovým manuálom alebo dvojspojkou s prevodom navyše.
Na elektrinu zvládne 55 km/h
Teraz ponuku rozširuje Juke Hybrid, ktorého predné kolesá poháňa benzín s elektrinou. Novinka využíva známy pohonný systém. Jej vnútornosti sú viac-menej zhodné s tými, ktoré má hybridný Renault Clio. Pod kapotou teda pracuje 1,6-litrový atmosférický štvorvalec dosahujúci najvyšší výkon 69 kW (94 k) a krútiaci moment 148 Nm.
Spaľovací agregát dopĺňa elektromotor, ten má špičkové parametre 36 kW (49 k) a 205 Nm. Do hry sa zapája tiež štartér-generátor dosahujúci 15 kW (20 k). Medzikusom v pohonnom reťazci je tzv. multimodálna prevodovka, ktorá má štyri stupne pre spaľovaciu jednotku a dve určené tej elektrickej. Inteligentné automatické ústrojenstvo neobsahuje spojku.
Energia je uložená vo vodou chladenej batérii, ktorá má kapacitu 1,2 kWh. V elektrickom režime zvládne Juke vyvinúť rýchlosť 55 km/h. Na elektrinu vždy štartuje, pričom podľa výrobcu by v meste mal dokázať až 80 % času jazdiť bez benzínového motora. Súčasťou hybridného balíka je technológia e-Pedal ovplyvňujúca rekuperáciu energie a umožňujúca jazdiť takmer bez použitia brzdového pedálu.
Retuš dizajnu a menší batožinový priestor
Juke Hybrid možno navonok spoznať najmä podľa jeho modelového podpisu, ten zdobí predné dvere a veko batožinového priestoru. Poznávacím znamením môžu byť aj dvojfarebné 19-palcové kolesá inšpirované elektromobilom Ariya. V základnej verzii sú však sedemnástky, ktoré sú dostupné i pri konvenčnom benzíne.
Maska chladiča má pri hybridnom variante aktívne otvory. Okrem toho obsahuje nové logo Nissan, pričom jej vrchná časť je čierna a nadväzuje na prednú kapotu. Táto dizajnová retuš by mala zasiahnuť aj klasické modely. Pravdepodobne sa to týka tiež inak tvarovaného strešného spojlera a aerodynamických úprav v spodnej časti karosérie.
Implementácia batérie okresala objem batožinového priestoru, ktorý prišiel o 68 litrov. Kufor tak štandardne ponúka 354 l. Keď sa sklopia zadné sedadlá, k dispozícii je 1 237 l. V interiéri sa inak zmenili klasické prvky, teda niektoré ovládače, ukazovatele na prístrojovej doske či funkcie infotainmentu. Fotky kabíny zatiaľ Nissan nezverejnil. Okrem toho neprezradil cenu a tajomstvom zostáva tiež termín štartu predaja.
Zdroj: Nissan