Tento funkčný prototyp je aktuálne jediným v celej Európe, preto starosť o jeho kondíciu je zo strany zástupcov značky pochopiteľná. Dynamická prezentácia bola preto vylúčená. Osobný kontakt bol možný jedine na parkovisku hotela Albrecht.
Aký je môj prvý dojem? Tvary autíčka sú naozaj zvláštne. Pekným by som ho rozhodne nenazval, ale originálnym určite. Prudko sklonené čelné sklo, výrazné veľké blatníky, ktoré idú mimo obrysu karosérie, dosť ostro klesajúca strecha a zadné svetla akoby prenesené z 370Z, kľučky zadných dverí v ráme dverí - všetko nepochybne športové prvky. Pohon 4x4, vyššia svetlá výška, chránené spodné časti podvozka, vzpriamená poloha sedenia - typické vlastnosti SUV. Ako celok je Juke fanky auto.
Nissan Juke je sériovou verziou konceptu Qazana, ktorá bola v Ženeve na jar 2009.
Len pre zhrnutie informácií z našej predošlej správy o Juke. Autíčko stojí na platforme B, ktorú v spojení využíva Renault aj Nissan, je dlhé len 4 135 mm, široké 1 765 mm, vysoké 1 570 mm a má rázvor 2 530 mm. Pod prednou kapotou budú známe motory Renault, ktoré dnes značka dáva do všetkých menších áut ako Fluence, Clio, Mégane i Duster. Juke teda dostane vznetový 1,5 l dCi a dve výkonové verzie 1,6 l zážihového štvorvalca. Špičková verzia bude mať pod kapotou prekvapenie, prepĺňanú 1,6ku s naozaj slušným výkonom až 140 kW (190 k) a 240 Nm. S motormi bude pracovať buď 6-stupňový manuál, alebo bezstupňová prevodovka CVT Nissan xtronic. Jej prepracovanejšia verzia s možnosťou manuálneho radenia (rovnako ako v Murano) bude k dispozícii pre najvýkonnejší motor.
Základné verzie určené do mesta budú mať pohon predných kolies. Zaujímavý je pohon 4x4-i, ktorým Nissan do kategórie malých áut prináša možnosť smerovať krútiaci moment na vonkajšie zaťažené kolesá v zákrutách. Riadenie by mohlo vďaka premenlivému účinku podľa rýchlosti priniesť vodičovi viac informácií a lepší pocit z jazdy.
Do istej miery sklamaním, na ktoré som v prípade ľudových typov japonských áut zvyknutý je interiér. Až na pár prvkov je celkom strohý, materiály pôsobia lacno a nezaujmú. Situáciu nezachráni ani stredový lakovaný tunel, ktorý vraj má pripomínať nádrž motocykla... toto radšej nebudem komentovať. Má aj svetlé prvky, zaujímavo tvarované kľučky dverí a celkom slušne tvarované predné sedadlá. Kufor má v základnom stave len 250 l, čo trošku zachraňujú delené sedadlá 60/40.
Juke bude v predaji aj v SR v 3/4 roka 2010. Na výber budú 3 verzie výbavy, Visia, Acenta a Tekna. Štandardom vraj budú veci ako klíma, parkovacia kamera a inteligentný kľúč so štartovaním na gombík. Nissan Juke je nápadom európskeho oddelenia Nissan Design Europe, finále dorobili chlapci v Japonsku. Vyrábať sa má na dvoch miestach súčasne, v Britskom Sunderlande a v Japonskej Oppame.
Ceny od nás ešte nechcite, pol roka pred spustením predaja ich presne nepoznajú ani ľudia z Nissanu. Som však presvedčený, že drahé to naozaj nebude... :)