Koncept Nissanu s označením 20-23 vyzerá dramaticky, je to ale podobná póza, ako nedávno predviedol Renault v prípade štúdie Alpine A290_β. Má v prvom rade prilákať pozornosť k pripravovanej novinke (elektrickej Micre, možno i športovému derivátu) a v tomto prípade i radikálnym zmenám v rámci aliancie.

Renault oznámil prechod na čisto elektrickú mobilitu už dávnejšie, koncern však má na starom kontinente stále v zálohe značku Dacia, ktorá sa bude držať spaľovacích motorov tak dlho ako to len bude možné. Nissan naznačoval, že sa tiež vydá cestou francúzskeho aliančného partnera, tentokrát to však oznámil oficiálne...

Čo to presne znamená? Podľa Nissanu to, že „každý nový model pre Európu bude odteraz už len elektrický“. Zvyšok sveta v každom prípade klasické motory ešte uvidí. Japonci totiž plánujú do roku 2030 predstaviť 27 elektrifikovaných modelov, z toho 19 čisto batériových, takže osem ďalších áut ešte spaľovací agregát dostane.

Nissan navyše sľubuje do roku 2028 znížiť náklady na výrobu batériových článkov až o 65 percent. Píše o akumulátoroch s pevným elektrolytom ASSB, ktoré by mali stlačiť cenu 1 kilowatthodiny pod 75 dolárov a v snahe dosiahnuť paritu s benzínovými vozidlami chce následne zredukovať 1 kWh pod 65 dolárov.

Japonci v tejto chvíli zatiaľ potvrdili dva elektromobily pre Európu. Tým prvým bude nástupca Nissanu Micra. Jeho výroba by sa mala rozbehnúť v roku 2026, bude stáť na platforme CMF-BEV, ktorú Renault pripravuje pre model 5 a spomínanú Alpine A290.

Dizajn mestského elektrického mini naznačuje koncept 20-23, musíte si však odmyslieť dramaticky rozšírenú karosériu, spojlery, veľké kolesá či nárazníky spustené nižšie k asfaltu. Profil či nápad vytvoriť diódové lemy pre predné i zadné svetlá by sa však mohli objaviť aj na produkčnom aute.

Interiér je pochopiteľne číra fikcia, sériový model dostane relatívne bežnú palubnú dosku a ďalšie detaily, ktoré by mohli byť podobné tomu, čo poznáte z crossoveru Ariya. Zaujímavé tiež je, že finálny automobil nemusí niesť meno Micra. Podľa zákulisných informácií o tomto ešte nie je rozhodnuté.

Pokiaľ ide o základnú konštrukciu, vozidlo zaujme nezávislým zavesením zadných kolies, batériovým blokom rozdeleným do štyroch samostatných modulov a predpokladáme, že majiteľ v základe dostane (podobne ako v Renaulte 5) jeden elektromotor s výkonom 136 koní a dojazd okolo 400 kilometrov.

Cena je v tejto chvíli neznáme číslo, britské médiá (koncept 20-23 mal premiéru v Londýne) ale naznačujú, že by sa Japonci mohli dostať pod hranicu 23 tisíc eur.

Druhý spomínaný elektromobil je zatiaľ neznámy, Nissan ale prezradil, že ho bude vyrábať v britskom Sunderlande ako súčasť projektu nazvaného EV36Zero. A ak sa pozriete na staršie správy automobilky, nájdete tam informáciu o chystanom „elektrickom crossoveri novej generácie“, ktorý bude stáť na platforme CMF-EV.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Nissan