Už v roku 2010 sa budú môcť z Leafu tešiť zákazníci z Japonska, USA, ale aj Európy. Leaf je logickým vyústením neúmernej snahy konštruktérov a inžinierov z Nissanu a preinvestovaných nesmierne veľa grošov do vývoja elektromobila pre širokú verejnosť. Carlos Ghosn, prezident Nissanu, sa nechal počuť, že Leaf je skvelým zavŕšením snahy všetkých zamestnancov Nissanu a pýchou značky. Tiež dodal, že Leaf je prvým krokom, ktorým vykročil nielen Nissan, ale celé ľudstvo na vzrušujúcu cestu, cestu, ktorá poznačí nielen Nissan, ale aj celý priemysel.

 

Základnými charakterisitkami Leaf-a, sú:

 

1. pohon produkujúci nulové emisie
2. prístupná cena
3. akčný rádius dojazdu 160 km
4. systém Connected Mobility - pokročilý inteligentný systém prepravy
5. charakteristický, osobitý dizajn

 

Nissan Leaf poháňa elektromotor živený kompaktným blokom Li-ion batériami, ktoré generujú výkon 90 kW, zatiaľ čo elektromotor vyprodukuje 80 kW a 280 Nm. Tieto čísla, ako aj charakteristická distribúcia krútiaceho výkonu elektromotora umožnia zažívať za volantom Leafu veľa zábavy, ako aj pri dnešných spaľovacích motoroch. Na rozdiel od spaľovacích motorov, elektromotor nemá žiadne výfukové potrubie a teda neprodukuje skleníkové plyny CO2. Dojazd 160 km umožnuje aj systém rekuperácie brzdnej energie, ktorý dobíja batérie počas jazdy.

Nabíjanie batérii je veľmi jednoduché a 80 percent kapacity batérii sa vie dobiť do fantastických 30 minút pri použití tzv. quick chargera. Nabíjanie zo zásuvky trvá štandardných 8 hodín.

NISSAN LEAF špecifikácia:


Dimensions
 
Length: 4445 mm / 175.0 in.
Width: 1770 mm / 69.7 in.
Height : 1550 mm / 61.0 in.
Wheelbase: 2700 mm / 106.3 in.

Performance
 
Driving range over: 160km/100miles (US LA4 mode)
Max speed (km/h): over 140km/h (over 87 mph)

Motor

Type: AC motor
Max power (kW): 80kW
Max torque (Nm): 280Nm

Battery
 
Type: laminated lithium-ion battery
Total capacity (kWh): 24
Power output (kW): over 90
Energy density (Wh/kg): 140
Power density (kW/kg): 2.5
Number of modules: 48
Charging times: quick charger DC 50kW (0 to 80%): less than 30 min; home-use AC200V charger: less than 8 hrs
Battery layout: Under seat & floor

EDIT: Vozidlo s čistým elektrickým pohonom Mitsubishi i-MiEV je v predaji na japonskom trhu už od júla 2009. Prvenstvo na poli elektromobilov teda patrí "diamantovej" automobilke. Za neúplnosť, respektíve nepresnosť v článku sa ospravedlňujem. Len pre úplnosť dodám, že prvým elektromobilom, ktorého rozlet zahatala ropná lobby bol počin GM a ich vozítko EV1. Viac informácií hľadajte tu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov