Nissan Leaf prišiel na trh už v roku 2010. Vtedy to bol unikát, jeden z prvých (ak nie úplne prvý) veľkosériový elektromobil na trhu. Za 7 rokov presvedčil o kvalitách niekoľko desiatok tisíc zákazníkov. Mnohí sa určite rozhodnú kúpiť aj druhú generáciu.

Takto vyzeral na začiatku, modrá nenápadná myška.

Rozrezaný Nissan Leaf ukázali prvýkrát pri otváraní nového predajného zastúpenia v Maďarsku.

Prípravy na rozrezanie neboli jednoduché. Podľa Daniela Patakima z technického oddelenia Nissan pre strednú a východnú Európu to bolo veľmi zložité. K dispozícii mali len pár fotografií z internetu, kade rez uskutočniť. Konkrétny kus je starý 7 rokov, išlo teda o jeden z prvých vyrobených Leafov, takzvaný predvýrobný prototyp PT.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vozidlo dovtedy slúžilo ako technická ukážka elektromobilov pri školení technikov. Po rozrezaní však jeho „predvádzacia“ úloha neskončila, naďalej bude názornou ukážkou vyspelého elektrického systému. Vďaka rozrezaniu však budú môcť technici detailnejšie pochopiť jednotlivé súčasti Leafu. Ku všetkým dôležitým komponentom sa dostanú bližšie.

Dokonca aj po odstránení polovice karosérie je možnosť predvádzacích jázd, samozrejme, len ak bude mať model všetky 4 kolesá. Nissan totiž tvrdí, že karoséria je tak pevná, že nepotrebovala dodatočné vystuženie. Uhol rezu pre čo najviac technický pohľad nie je vertikálny. Všetky vodiče s vysokým napätím sú v oranžovej farbe.

Aj po rozrezaní je stále schopný pohybu.

Pred rezaním odstránili dvere, kapotu, časti interiéru a všetky elektronické zariadenia. Rezanie uskutočnili laserovým nástrojom. Ten primontovali na kovový stojan, rovnako ako karosériu pre čo najpresnejší rez. Predné sklo však z bezpečnostných dôvodov nerezali, nahradili ho plexisklom. Po dorezaní ho prestriekali na bielu farbu. Časti interiéru rozrezali neskôr až po namontovaní do vozidla. A čo si o tom myslíte vy? Stálo to za tú námahu?