Nissan Maxima je pre mnohých slovenských motoristov určite známym pojmom, práve generácia s interným označením A32 sa ako Maxima QX objavila v polovici deväťdesiatych rokov aj v slovenských predajniach Nissanu, kde platila za veľmi prestížnu vlajkovú loď. Vynikala predovšetkým extrémne tichým a kultivovaným pohonom v podobe špičkového benzínového motora 3.0 V6 24V naladeného na 147 kW (200 k). Nissan vtedy zažíval svoje najlepšie európske obdobie a bol tunajšou najpredávanejšou japonskou značkou. Potom sa však z trhu stiahol a aj keď Maxima žila v ďalších generáciách ďalej, mimo zorného poľa Európanov padla takmer do zabudnutia. Napriek tomu stojí za pozornosť informácia, že Nissan ju posiela do histórie.
Spomínate na ňu? V roku 1994 prišla Maxima QX, ktorá svojim kultivovaným prejavom ohurovala aj vybraných slovenských motoristov.
Sedany už predaje neťahajú
Za koncom legendárneho modelu, ktorý sa prvýkrát objavil už v roku 1981 (vtedy ešte ako vrcholná verzia Datsun 810 Maxima), stojí predovšetkým klesajúci záujem o klasické sedany, ktoré už odovzdávajú žezlo aj v Amerike. Tam sa síce už tradične darí aj SUV, no sedany si tam stále držia popularitu a zákazníci v nich vidia praktickú a dostatočne priestrannú alternatívu. V celkových predajoch však ich počty z roka na rok klesajú a automobilky ich čoraz častejšie nahrádzajú crossovermi alebo spomínanými SUV. V kombinácii s rastúcim protiemisným tlakom preto neprekvapí, že sa Nissan rozhodol tak, ako sa rozhodol. Výrobu Maximy chce definitívne zastaviť v roku 2023, pričom už o dva roky neskôr by ju chcel nahradiť úplne novým elektrickým modelom. Či však pôjde o sedan, alebo crossover, nie je v tejto chvíli jasné.
zdroj: CarAndDriver, Autoblog, Autoweek
Označenie Maxima sa prvýkrát objavilo v roku 1981 na tomto Datsune 810.