Nissan MID4
Prvú verziu MID4 predstavili na autosalóne vo Frankfurte v roku 1985. Supercar poháňal 3,0 l atmosférický V6 s výkonom 245 k, pohonom všetkých kolies a aj systémom natáčania zadných kolies HICAS. Nissan seriózne uvažoval o spustení produkcie a pokračoval vo vývoji.
Nissan MID4 poháňal V6 s výkonom 245 k
Nissan MID4 Type II
Výsledok evolúcie ukázali svetu na autosalóne v Tokiu v roku 1987, koncept MID4 Type II bol pripravený do produkcie a zadupať Ferrari do zeme. Predprodukčné prototypy poháňal 3,0 l twin-turbo V6 s výkonom 330 k, ktorý dostal kód VG30DETT. Áno, je to ten istý motor, ktorý montovali neskôr do Nissanu 300ZX.
Pohon všetkých kolies uprednostňoval zadnú nápravu, krútiaci moment delil v pomere 33:67 v prospech zadných kolies. Bol to v podstate predchodca systému ATTESA, ktorý poznáme z Nissanov Skyline GT-R od generácie R32. Aj vďaka nemu bol Skyline R32 GT-R prakticky neporaziteľný na japonských okruhoch.
Nechýbalo veľa a Nissan MID4 by vyrábali
Nissan však v poslednej chvíli zastavil projekt MID4, ekonomika prerazila dno a supercar bol zrazu príliš drahý. Technika, ktorú priniesol, však žila v neskorších športových Nissanoch. Čo by sa stalo, keby sa rozhodli, že MID4 budú skutočne vyrábať? Zmenilo by to históriu supercarov spolu s Hondou NSX? Je to možné, ale odpoveď sa nedozvieme.