Nissan-GT-R-2011

Nissan GT-R 2011

Druhá vlna rozruchu sa týkala pohonného ústrojenstva, teda konkrétne prevodovky. Tá občas nevydržala ohromné namáhanie, ktoré musela znášať počas štartovacieho programu pri odpichu z miesta, tj "Launch control". Aby toho nebolo málo, automobilka v týchto prípadoch uznala reklamáciu len výnimočne a tak čakala majiteľov týchto superšportov nemalá finančná investícia. Konflikt medzi dílermi a vlastníkmi Nissanu GT-R sa vyhrotil až na takú úroveň, že sa Nissan rozhodol tento systém z auta odstrániť. Bez štartovacieho programu však nedokázalo GéTéeRko zrýchliť na 100 km/h za deklarovaný čas, čo bol pre väčšinu Američanov dostatočný dôvod na reklamáciu. Pravdu povediac, asi ich aj chápem, tiež by som bol rozčúlený, keby som do skoro nového auta musel kupovať prevodovku za niekoľko tisíc dolárov. A to len preto, že som si chcel overiť parametre, ktoré výrobca deklaruje...

Nissan-GT-R

Nissan GT-R ovládací panel

Ako ste určite zaregistrovali aj na našej stránke informáciu, že sa Nissan pre rok 2011 rozhodol GT-R vylepšiť faceliftom. Ako novinári sme sa zúčastnili tlačovej konferencie, kde sa táto nová verzia oficiálne predstavila. Boli sme zvedaví na to, či sa po facelifte spomínaný štartovací program do GT-R-ka vráti. Žiaľ odpoveď na našu otázku sme sa  dozvedeli len v náznakoch. V tej dobe sa údajne jednalo ešte o tajomstvo a nebolo dobré ho šíriť ďalej na verejnosti. V týchto dňoch to však máme potvrdené: nový Nissan GT-R bude od roku 2012 vybavený štartovacím programom nazvaným R Mode Start Function! Ten bude dovoľovať majiteľovi auta využiť jeho funkciu iba 4-krát v rade. Opäť sa však tento štartovací program stáva jedinou možnosťou, ako na vlastnej koži zažiť drvivé zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3 sekundy.

Aktualizácia: Na verejnosť sa dostalo video, na ktorom máte možnosť vidieť, ako Nissan GT-R zrýchľuje s novým štartovacím programom.