Ich koniec nebude náhly

"Spolu s ostatnými výrobcami automobilov vidíme postupný úpadok dieselových motorov, ale neočakávame náhly koniec v krátkodobom časovom horizonte," dopĺňa hovorkyňa Nissanu. V súčasnosti tak dCi motory pod kapotami Nissan ostávajú, výrobca však od nich postupne upustí.

Aký pohon ich nahradí? Logicky, v Nissane tlačia na elektrifikáciu. "V Európe, kde sa koncentrujú predaje našich dieselov, nám elektrifikácia umožní postupné vyradenie naftových motorov z osobných áut pri obnovovaní modelového radu Nissan," dodáva hovorkyňa. 

Test Nissan Micra 0,9 IG-T 90 08.02.2018
Created with Rapha�l 2.1.4Hodnotenie7010
Created with Rapha�l 2.1.4Cena / hodnota7010
Test Nissan Qashqai 4x4 1,6 dCi 130 25.02.2018
Created with Rapha�l 2.1.4Hodnotenie8010
Created with Rapha�l 2.1.4Cena / hodnota7010

Podľa Bloomberg, Nissan v r. 2017 predal v Európe viac ako 128-tisíc dieselov. Agregáty 1,5 dCi, 1,6 dCi a 2,0 dCi pochádzajú od sesterského Renaultu a svojim prejavom patria medzi veľmi vydarené. Dodajme, že Nissan ešte stále ponúka naftový motor aj v malom aute segmentu B, v Micre.

Automotive News dodáva, že podobný osud môže postihnúť aj ďalších japonských výrobcov, ktorí nebudú ochotní vyvíjať nové dieselové motory kvôli európskym legislatívnym a emisným obmedzeniam. Hovoríme o Honde a Mazde. Hirošimská značka sa však vyjadrila, že v naftových motoroch ešte stále vidí potenciál. Uvidíme, dokedy...

Zdroj a foto: Automotive News Europe, motor1.com, frontseatdriver, autoevolution