Skúšobná prevádzka začala v továrni pred rokom, odvtedy už takto upravený Leaf najazdil viac ako 1 600 testovacích jázd.
Nissan Leaf je nielen najpredávanejším elektromobilom, ale tiež veľmi vhodným objektom na propagáciu autonómneho režimu. V ktorom inom aute by ste si vedeli predstaviť nechať za seba riadiť vozidlo, než v elektromobile, ktorý je určený práve do mestskej premávky? Nissan na to ide múdro a snaží sa presvedčiť o výhodách autonómneho režimu práve vo vozidlách, ktoré nie sú určené na okruhy, „kopce“, alebo len tak pre radosť z jazdy.
Nissan nazval systém Intelligent Vehicle Towing (IVT), čo vo voľnom preklade môžeme preložiť ako inteligentné ťažné auto. Za Nissan Leaf IVT tak v továrni Oppama „zapriahnu“ niekoľko vozíkov s novými modelmi, ktoré po dopredu nastavenej dráhe odvezie z nakládky na vykládku. Miesto konvenčných autonómnych vozíkov, ktoré potrebujú špeciálnu dráhu, koľajnice alebo magnetické pásky, nepotrebuje tento systém žiadnu zvláštnu infraštruktúru.
Nissan Leaf so svojou "rodinkou" ťahaných vozidiel
Nissan Leaf IVT využíva niekoľko kamier a laserových skenerov, ktoré detegujú obrubníky, steny, čiary na ceste alebo iné nebezpečenstvo. V prípade odhalenia prekážky Leaf automaticky zastaví. V tomto bode je tak priestor na zdokonalenie. Pretože ak na cestu spadne strom, Leaf zostane stáť pokiaľ ho neodstránia. Pritom by stačilo jednoducho v navigácii vypočítať obchádzkovú trasu.
Nissan deklaruje, že obdobný systém môžu nastaviť tiež do cestnej premávky. Skúšobná prevádzka začala v továrni pred rokom, odvtedy už takto upravený Leaf najazdil viac ako 1 600 testovacích jázd. Automobilka tiež vyvinula systém Fail-Safe, ktorý zabráni možným rizikám pri neočakávaných podmienkach. Dáta a know-how tohto systému pomôžu zdokonaliť a prijať autonómne režimy tiež do bežnej premávky. To je však zatiaľ beh na dlhú trať.