Skratka JDM, ktorou sa označujú autá určené výhradne pre domáci japonský trh (teda Japanese Domestic Market), bola sprofanovaná do tej miery, že ju dnes používa kde-kto a v súvislosti skoro s čímkoľvek. Dve aktuálne novinky značky si však toto označenie bezpochyby zaslúžia, aj keď je Nissan GT-R ako také dostupné na celom svete.
Verzie nazvané Premium edition T-spec a Track edition engineered by Nismo T-spec budú v predaji bez výnimky len v Japonsku. A aj keď nepochybujeme, že sa časom dostanú ďalej do sveta, získať ich nebude jednoduché a (pri predaji z druhej ruky ako extrémne limitovaná vzácnosť) rozhodne ani lacné.
Žreb namiesto poradníka
Než sa z nich stane objekt zberateľskej vášne, Nissan si za „Premium“ naúčtuje v prepočte 137 560 eur, zatiaľ čo „Track“ bude stáť trochu menej – vychádza na 112 600 eur. Získať ich však bude porovnateľné s výhrou v lotérii. Doslovne. Automobilka predpokladá značný dopyt, nemá však v pláne vyrobiť viac ako 100 áut. A pretože poradník neprichádzal do úvahy, Nissan sa rozhodol budúcich majiteľov vylosovať zo všetkých prihlásených záujemcov.
Šťastní vyžrebovaní majitelia si budú môcť vybrať z dvoch nových odtieňov laku Midnight Purple a Millennium Jade, pričom každé auto bude mať vlastnú špecifickú výbavu. Premium edition T-spec dostal bronzovou farbou lakované a rozšírené kované disky Rays a bližšie nešpecifikované úpravy na podvozku, ktoré znížili hmotnosť zavesenia. Track edition je pre zmenu štandardne postavené na základoch verzie Nismo a navyše má strechu a veko batožinového priestoru vyrobené z uhlíkového kompozitu.
Obe autá T-spec (písmeno T vychádza zo slov Trend a Trakcia) budú štandardne vybavené karbón-keramickými brzdami, karbónovým zadným krídlom, vpredu i vzadu nesmú chýbať ani štítky s nápismi „T-spec“ a súčasťou balíčka je tiež viacfarebný unikátny kryt motora. Predaj nových modelov štartuje v druhej polovici októbra a otázkou voľby majiteľa bude tiež výkon vidlicového šesťvalca VR38DETT: buď 570 alebo rovných 600 koní.
zdroj: Nissan