Od uvedenia druhej generácie bol Nissan Juke dostupný s jediným motorom, ku ktorému sa začiatkom tohto mesiaca pridal hybridný model. Jeho väčší brat Qashqai nasleduje podobný scenár. Doteraz ponúkal na výber iba dve naladenia 1,3-litrového štvorvalca, teraz sa pridáva elektrifikovaný variant e-Power.

S týmto prívlastkom už japonská automobilka predávala na domácom trhu typ Note. Získala pri tom skúsenosti, ktoré zužitkovala pri navrhovaní techniky populárneho SUV. Spoločným rysom sú predná kolesá poháňané výhradne elektricky. Pod prednou kapotou sa síce nachádza spaľovací motor, no ten slúži len ako generátor produkujúci energiu pre pohon alebo batériu.

Štvorvalec s kompresiou 8:1 až 14:1

Elektromotor dosahuje maximálny výkon 140 kW, čo je v prepočte 190 koní. Krútiaci moment vrcholí na úrovni 330 Nm. Qashqai e-Power má okrem toho 1,5-litrový benzínový štvorvalec s variabilnou kompresiou, ktorá sa hýbe v mantineloch 8:1 až 14:1. Motor využívajúci technológiu známu z dcérskej značky Infiniti dosahuje najviac 116 kW (158 k).

Podľa automobilky ponúka systém lineárnu akceleráciu a napriek absencii prepojenia kolies so spaľovacou jednotkou má pôsobiť prirodzene. Súčasťou vybavenia je funkcia e-Pedal Step. Pri uvoľnení akcelerátora vyvinie negatívne preťaženie 0.2g a vozidlo spomalí, na úplné zastavenie je ale nutné stlačiť brzdový pedál.

Nissan udáva pre nový model priemernú spotrebu na úrovni 5,3 l/100 km a emisie oxidu uhličitého dosahujúce 119 g/km. Ďalšie parametre zatiaľ nepoznáme. Na hodnotu zrýchlenia 0-100 km/h či maximálne tempo si musíme počkať, rovnako ako na cenu. Modelový rad typu Qashqai rozšíri verzia e-Power koncom leta.

Zdroj: Nissan

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov