Aby mohol nový X-Trail do hlbokých závejov, dostal namiesto kolies snehové pásy, ktoré zvýšili Nissan až o 23 centimetrov. Aby sa vôbec vošli do podbehov, automobilka musela upraviť blatníky, respektíve rozšíriť ich a konštruktéri pridali stúpačky kvôli zjednodušeniu nastupovania.
Nezaregistrovali sme, že by Japonci zvažovali sériovú výrobu alebo predaj niektorých doplnkov v rámci originálneho príslušenstva, ale prestavbu zobrali vcelku zodpovedne a do detail. Na záchranárskom SUV sa aj preto objavuje prepracovaný predný nárazník, ktorý uvoľnil miesto pre dve ťažné oká a elektrický navijak.
Ďalšie dve oká sa dostali aj dozadu a exteriérové úpravy uzatvára robustný strešný nosič na lopaty, nosidlá, doplnený sústavou prídavných diódových svetiel slúžiacich jednak na osvetlenie priestoru okolo auta a nechýba ani maják s výstražnou sirénou.
Rozsiahlymi zmenami prešiel tiež interiér. V kabíne ostalo len sedadlo vodiča a jedna sedačka vľavo vzadu, ktorá má slúžiť napríklad lekárskej asistencii. Väčšinu vnútorného priestoru zaberá klasické skladacie lôžko bežne používané v sanitkách a skrinka s vybavením.
Po zásuvkách nájdete odložené laná, horolezecké karabíny, popruhy, ale tie našlo sa aj miesto pre dron, hromadu vysielačiek s nabíjacou stanicou a náhradnými akumulátormi, menšiu fľašu s kyslíkom, defibrilátor, samozrejmosťou je integrovaná vysielačka, prídavné GPS a pár ďalších drobností.
Popravde, veľmi skromný priestor medzi lôžkom a stopom naznačuje, že v tomto prípade išlo viac vytvorenie propagačného auta než skutočne využiteľného záchranárskeho stroja. Na druhej strane ale Nissan nikde nehovorí, že chce X-Trail Mountain Rescue vyrábať.
Tento projekt slúži samozrejme na propagáciu modelu ako takého, ale automobilka to navyše zobrala ako súčasť kampane podporujúcej zníženie rizika na zjazdovkách pod heslom „Jazdite zodpovedne“.
zdroj: Nissan