„KleinVision uzatvoril významnú zmluvu, na základe ktorej predal geograficky obmedzenú licenciu na výrobu najmodernejšej certifikovanej technológie lietajúcich automobilov čínskej spoločnosti Hebei Jianxin Flying Car Technology,“ aktuálne uvádza na svojich stránka nitrianska firma. Konkrétnu čiastku ale nezverejnila.
Tento obchod zaujal okrem britskej BBC aj ďalšie svetové médiá. Venuje sa mu okrem iného tiež New York Post, ktorý pripomína, že KleinVision nie je jedinou firmou zameranou na lietajúce autá, o ktorú sa Čína zaujíma.
Transformáciu zvládne AirCar za 2 minúty a 15 sekúnd.
K tomu by sme mohli dodať, že nitrianska spoločnosť sa pokúsila zaujať ázijské publikum a tamojší priemysel už pred piatimi rokmi, keď vystavila svoj prototyp v rámci China International Import Expo 2019 v Šanghaji.
Do vzduchu s posvätením úradov
Spaľovacím motorom BMW s objemom 1,6 litra poháňaný AirCar bol schopný úspešne absolvovať 70 letových hodín pri skúškach kompatibilných s normami Agentúry Európskej únie pre bezpečnosť letectva (EASA). Testy pritom zahŕňali viac ako 200 vzletov a pristátí, ale tiež manévrov, ktoré mali dokázať statickú i dynamickú stabilitu vozidla.
Práve vďaka tomu KleinVision získal začiatkom roka 2022 certifikát o letovej spôsobilosti Dopravného úradu pre civilné letectvo, zatiaľ čo projekt AeroMobil, ktorému sa Štefan Klein pôvodne venoval a neskôr ho opustil, skončil vlani neslávne v konkurze.
Kvôli masívnemu rozvoju veľkých osobných dronov s vertikálnym vzletom odborníci veľa šancí vozidlu AirCar nedávali. V porovnaní s nimi totiž potrebuje pri vzlete aj pristátí letisko, ktoré síce nemusí mať dlhú dráhu, bez nej sa ale nezaobíde.
Napriek tomu KleinVision zjavne uspel. „Uvedená licenčná zmluva udeľuje čínskej spoločnosti výhradné práva na výrobu a distribúciu certifikovaných lietajúcich automobilov využívajúcich technológiu firmy KleinVision. Spoločnosť je pripravená definovať vďaka nej nové dopravné štandardy v Číne,“ dodáva v tlačovej správe nitrianska firma.
zdroj: KleinVision