Znie to ako obohraná pesnička, ale Rusi sa opäť chystajú predĺžiť život klasickej Nivy. Tá si za svoju takmer 50-ročnú históriu už prešla všetkým možným, vrátane niekoľkých zmien názvu, no vo svojej podstate stále zostáva tým istým autom ako na začiatku sériovej produkcie v roku 1977. Ruský trh ju tak chce a akceptuje aj jej zastaralú technológiu. Tá sa ukazuje ako jej obrovská výhoda, pretože robí auto cenovo dostupným bez starosti o jeho priebežný servis (v Rusku už pozná konštrukciu Nivy a jej servisné úskalia snáď každé dieťa). AvtoVAZ chce auto podržať vo výrobe až do roku 2030, pričom podľa doterajších skúseností by možno ani tento dátum nemusel byť konečný.
Keď sa objavila na trhu, asi nikto netušil, že sa v sériovej výrobe dožije 50-tky.
Dedičstvo Renaultu
Rusi sa pripravujú na montáž nových, kvalitnejších plastov. Týka sa to kabíny (tie by si viac kvality skutočne zaslúžili), aj samotného exteriéru. Fabrika má v úmysle začať už na jar 2023 s montážou plastových blatníkov. Má ísť o polypropylén plnený drevom (DNPP), ktorý sa vďaka zložke dreveného granulátu niekedy nazýva aj bioplast. Technológiu jeho výroby podedil AvtoVAZ po Renaulte a už ho používa aj pri výrobe Lady Vesta a Granta. Okrem plastových blatníkov má dostať kabína viac protihlukovej izolácie, na cestu si bude Niva Legend svietiť LED svetlami (vpredu aj vzadu) a sklon predných svetiel už nebude regulovať nespoľahlivý hydrokorektor, ale elektrické servomotory. Vo výhľade je aj montáž ďalšieho motora (1.8 16V), upravenej prevodovky a úprava uchytenia náprav. Rusi sa do toho skrátka vrhli po hlave. Ak však chcú auto udržať vo výrobe až do avizovaného roku 2030, inú možnosť ani nemajú.
zdroj: Lada online