Väčšina dnešných superšportov využíva množstvo moderných technických riešení. Bežné sú dvojspojkové prevodovky, systémy 4x4, elektrické posilňovače riadenia či hybridné motory. Noble M500 je v tomto kontexte unikát, ktorý vonia starou školou. Jeho autori sa momentálne pochválili upravenou verziou chystajúcou sa onedlho do výroby.
Darcom zadných svetiel je Citroën
Koncept nového diela britskej spoločnosti Noble Automotive mal premiéru v Goodwoode ešte počas roka 2018. V aktuálne prezentovanej forme stále evokuje modely McLaren, kým v oblúku modifikovanej bočnej časti vidíme Bugatti Chiron. Novinkou sú lichobežníkové výfukové koncovky pripomínajúce zasa Ferrari California.
Hoci tieto paralely môžeme označiť za náhodu, pre svetlomety nápadne sa ponášajúce na Chevrolet Corvette siedmej generácie to neplatí. Noble ich totiž priamo prevzal. To isté platí pre koncové jednotky, ich darcom bol starší Citroën C4 Picasso. Dnes skôr výnimočné požičiavanie svetiel a iných komponentov bolo pri menších výrobcoch kedysi bežná prax.
V prípade staršieho modelu M600 využili Angličania karbónovú karosériu, z dôvodu ceny však teraz uprednostnili sklolaminátový kompozit. Ten je natiahnutý na rúrkovom oceľovom ráme. Základná konštrukcia je podľa riaditeľa firmy Petra Boutwooda zo 70 % zhodná s predchodcom, čo vysvetľuje len milimetrové rozdiely v exteriérových rozmeroch.
Airbagy v interiéri nenájdete
Napriek takmer nezmeneným proporciám má Noble M500 priestrannejší interiér než šesťstovka. V predstavenej verzii je prevažne Alcantarou čalúnená kabína osadená tenučkými škrupinami Recaro Podium, dodávať sa však majú aj sedadlá vhodnejšie pre denné použitie.
Volant má sploštenú spodnú časť. Čo je však dôležitejšie, neobsahuje airbag. V kupé nenájdete ani jeden vzduchový vankúš. Jazykom histórie jednoznačne hovorí otvorená kulisa mechanickej prevodovky. Pri štúdii pritom výrobca avizoval použitie dvojspojky, nakoniec však uprednostnil šesťstupňový manuál Graziano.
Príslušnosť k modernej dobe deklaruje digitálny prístrojový panel i druhý displej infotainmentu. Multimediálny systém bude pravdepodobne kompletne vychádzať z hardvéru i softvéru značky Ford, od ktorej sú prevzaté viaceré interiérové komponenty.
Maximálny výkon asi 550 koní
Tým najdôležitejším prvkom z dielne Modrého oválu je centrálne uložený motor. Britskú novinka poháňa 3,5-litrový dvakrát prepĺňaný šesťvalec, ktorý má široké portfólio modelov. Je medzi nimi aj výnimočný Ford GT. Oproti nemu bude Noble M500 slabší, finálne parametre zatiaľ nie sú známe. No cieľom je dosiahnuť najvyšší výkon okolo úrovne 550 koní.
Kupé má zadný pohon a na rozdiel od väčšiny dnešných konkurentov úplné minimum elektroniky. Nemá dokonca ani systém ABS. Riadenie síce využíva posilňovač, ale klasický hydraulický. Podvozok zahŕňa dvojité lichobežníkové zavesenie kolies na oboch nápravách a pasívne tlmiče.
Britská firma chce produkciu novinky začať do konca tohto roka. Okrem finálneho výkonu či hmotnosti musíme čakať aj na kúpnu cenu, ktorú riaditeľ odhaduje na asi 150-tisíc libier (180-tisíc eur). Otázna je dostupnosť. Problémom je absencia airbagov či ABS, bez týchto prvkov nebude možné model M500 prihlásiť v mnohých krajinách.