V armáde 29 elektromobilov boli tri Tesly, dve BMW, dva Mercedesy, Škody, Vokswageny, KIA, Hyundai, Toyota a viaceré čínske značky. Tých bol s počtom tucet dokonca takmer polovica. Bolo teda čo porovnávať. Samotný test pozostával z trasy, ktorú mali absolvovať všetky vozidlá. Teploty po väčšinu času dosahovali - 5 až - 10 °C, no elektromobily, ktoré dokázali dôjsť až do hôr, sa museli vysporiadať s teplotami atakujúcimi až - 20°C. Vodiči jazdili povolenou rýchlosťou, v eko režime a s vypnutými asistenčnými systémami. Cieľom bolo pokračovať, kým autám kompletne nedôjde šťava. Ako to dopadlo?

Tesla na vrchole

Najďalej zo všetkých áut zašla Tesla Model S, zvládla 530 kilometrov. Na jednej strane veľmi slušný výsledok, pretože bola podľa všetkého z nešpecifikovaných technických dôvodov nabitá len na 98 % (ostatné vozidlá na 100), no na druhej ide o 16,4 % nižší dojazd, ako uvádza výrobca podľa normy WLTP, teda 634 km. Na druhej priečke sa umiestnila opäť Tesla, a to Model X Plaid s dojazdom 444 km, no a stupne víťazov uzatvára dvojica Nio ET7 a BMW i4 eDrive40, ktoré na plné nabitie prešli 434 kilometrov.

Rozdiel medzi uvádzaným papierovým dojazdom, meraným podľa cyklu WLTP a reálnou hodnotou v praxi, je pri všetkých BEV značný. V najlepšom prípade bol 10,45 % v prípade čínskeho SUV Maxus Euniq 6, ale väčšinou sa rozdiel pohyboval od 20 do 30 percent. Najhoršie v štatistike dopadli Toyota bZ4X 2WD, ktorá mala o 35,8 % kratší dojazd v porovnaní s tým, čo hovorí výrobca, čínsky Hongqi E-HS9, ktorý zaostáva o 34,8 % a Škoda Enyaq s deficitom 33,7 %.

Keď sa pozriete do tabuľky, nájdete tam viacero áut, ktoré majú vo veľkom chlade dojazd menší o 1/4 či dokonca o 1/3. Medzi ne patria viaceré modely VW, Mercedes, Nissan, Hyundai aj Kia, Renault ale aj viaceré čínske značky ako Hongqi, BYD, JAC. Názor si urobte sami, no elektromobily jednoducho stále majú čo zlepšovať a zime evidentne príliš neholdujú.

Model Dojazd WLTP (km) Reálny dojazd v teste (km) Rozdiel (%)
Tesla Model S 634 530 −16,40
Tesla Model X Plaid 543 444 −18,23
NIO ET7 580 434 −25,17
BMW i4 eDrive40 565 434 −23,19
BMW i7 xDrive60 595 424 −28,74
Mercedes EQE 300 614 409 −33,39
Byd Han 521 406 −22,07
Nissan Ariya 2WD 533 400 −24,95
Voyah Free 501 391 −21,96
Hongqi E-HS9 prototype 515 389 −24,47
Volkswagen ID.5 Pro 526 378 −28,14
MG ZS LR 440 352 −20,00
Kia EV6 GT 424 349 −17,69
Hyundai Ioniq 5 4WD 454 345 −24,01
Kia Niro EV 460 343 −25,43
MG 4 425 338 −20,47
Škoda Enyaq Coupe RS 510 338 −33,73
BMW iX1 428 337 −21,26
Tesla Model Y 2WD 455

337

−25,93
Mercedes EQB 250 452 334 −26,11
JAC e-JS4 433 323 −25,40
Toyota BZ4X 2WD 503 323 −35,79
Renault Megane 428 318 −25,70
Maxus Euniq 6 354 317 −10,45
MG 5 380 313 −17,63
BYD Atto 3 420 311 −25,95
Volkswagen ID. Buzz 408 310 −24,02
MG Marvel R 370 308 −16,76
Hongqi E-HS9 465 303 −34,84

Zdroj: Motor.no