Dovoľte na začiatku dve čísla. 5248 a 3074. To je dĺžka a rázvor v milimetroch minulý týždeň predstaveného Dodge Charger Daytona. Niet divu, že novinári talianskej mutácie medzinárodnej stránky Motor1 pri prvej príležitosti „zbombardovali“ šéfa Alfy Romeo (Jeana Philippa Imparata) otázkami, či bude aj Giulia taká obrovská.
Odpoveď generálneho riaditeľa talianskej značky bola v tomto prípade vcelku predvídateľná, pretože k hlavným prednostiam novej najväčšej koncernovej platformy Stellantisu – STLA Large – je okrem chystanej 800-voltovej architektúry aj jej modularita.
Tú Stellantis odhalil koncom januára, keď prezradil, že v rámci STLA Large je možné meniť dĺžku od 4764 do 5126 mm a rázvor od 2870 do 3075 mm. Porovnanie s novým Chargerom ukazuje, že Dodge využil hornú hranicu vzdialenosti nápravy a dĺžkou pôvodne avizované čísla dokonca prekonal. A stačí sa pozrieť na opačnú stranu dostupného spektra, aby bolo jasné, že Giulia môže byť výrazne menšia.
A to skutočne bude. Imparato potvrdil, že naladenie i rozmery novej Alfy Romeo „bude úplne iné“ práve vďaka flexibilite šasi. A debata sa pomerne logicky stočila tiež k tvarom chystanej veľkej Alfy...
Bude to bomba!
Šéf Alfy priznal, že dizajn chystanej Giulie i nového Stelvia, ktoré dorazí dokonca o niečo skôr ako sedan (presnejšie už v priebehu budúceho roka), je hotový. Automobilka na tvaroch oboch áut pracovala dva roky a Imparato nešetril superlatívmi. „To, čo sme navrhli, je bomba. Dizajn sme nedokázali uzatvoriť bez toho, aby sme sa do neho absolútne nezamilovali!“
V automobilových kruhoch známy vášnivý autičkár Imparato, ktorý hovoril o plánoch Alfy Romeo v továrenskom múzeu značky, naznačil budúcnosť zverenej automobilky vcelku stručne a výstižne: „To nie je PowerPoint, to sú stroje.“
Multi-energetické zaklínadlo
Aby sme mali jasno v termínoch, ešte raz pripomíname, že nové Stelvio dorazí v roku 2025 a Giulia začiatkom roka 2026. Obe autá sa budú vyrábať v talianskej továrni v Cassine a novinári sa samozrejme zaujímali tiež o agregáty. A v tejto chvíli nemáme pochybnosti – SUV i sedan síce dostanú elektromotory a batérie, ale to neznamená, že nové generácie Stelvia a Giulie budú len elektrické.
Imparato si dokonca na túto tému zavtipkoval: „Spomínate si, keď sme pred dvoma rokmi hovorili o multi-energetických platformách (s rôznymi typmi motorov – pozn. red.)? Vtedy to nebolo veľmi trendy, že? Dnes sa ale zdá, že byť len elektrický nie je zrovna ideálne,“ rypol si šéf Alfy Romeo v kontexte s poľavujúcim záujmom o batériové autá do značiek, ktoré ďalej hlásajú, že chcú byť čo najskôr už len elektrické.
Možnosť voľby ako v BMW?
Okrem elektrického pohonu dostanú obe novinky i spaľovacie motory a v zásade asi nikto nepochybuje o tom, že by sa ku slovu mohli dostať aj nové trojlitrové radové šesťvalce Hurricane, ktoré v najsilnejšom prevedení ponúkajú takmer 560 koní.
Je dosť možné, že vrcholné varianty Quadrifoglio dorazia s elektromotormi, podobne pravdepodobná je ale tiež možnosť, že sa Alfa Romeo k špičkovým modelom postaví podobne ako BMW k chystanej M3 (G84) a iM3 (ZA0) – inak povedané, že zákazníci dostanú unikátnu príležitosť vybrať si medzi batériovým a benzínovým pohonom.
Na obzore nové Duetto
Zaujímavosťou talianskych noviniek je tiež chystaná elektronická, respektíve softwarová platforma nazvaná STLA Brain. Ide o nový operačný systém, ktorý Alfa Romeo predstaví ešte v priebehu tohto roka a v zásade nadväzuje na podobne koncipovanú techniku konkurencie – zvládne bezdrôtové aktualizácie, bude využívať cloudové úložiská na ukladanie dát a poslúži tiež na komplexné digitálne služby.
Kvôli ďalším podrobnostiam sa budeme musieť obrniť trpezlivosť, ešte jednu „DROBNOSŤ“ ale v rukáve vďaka Imparatovi máme. Šéf Alfy nahlas sníva o ideovom nástupcovi športového kabrioletu/roadstera Duetto! Vychádza z predpokladu, že „Alfa Romeo je jedinou značkou schopnou vyrábať autá od 30 tisíc do 2 miliónov eur,“ a „aj keď sa Duetto nedá vymyslieť len tak, ak máte vozidlo segmentu C, môžete z neho odvodiť kupé i spyder“.