Z fotografií to tak možno nevyzerá, ale pred sebou máte vcelku malé auto s pôdorysom Škody Fabia. Nová Alfa Romeo Milano má dĺžku len 4,17 metra, šírku 1,78 metra a výšku 1,5 metra. Pod výraznou karosériou sa ukrýva veľmi známa a rozšírená platforma CMP, vrátane elektrickej verzie e-CMP, ktorú koncern Stellantis používa naprieč rôznym spektrom áut.

„Podopiera“ súčasnú Corsu i Peugeot 208 a potom hlavne celú plejádu rôznych crossoverov, vrátane DS3, Opelu Mokka či nedávno predstavenej Lancie Ypsilon.

V snahe odlíšiť sa dostala Alfa Milano nielen vcelku odvážny dizajn s maskou v niektorých verziách vytvorenou zo štylizovaného loga, ale tiež inak kalibrovaný podvozok s dôrazom na športové jazdné vlastnosti, rozloženie hmotnosti a dynamiku.

Čím vás asi nemáme šancu prekvapiť, sú motorizácie. Základom je Milano Ibrida, teda benzín-elektrický pohon tvorený dnes už notoricky známou kombináciou preplňovaného trojvalca s objemom 1,2 litra a šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky s integrovaným elektromotorom. Táto verzia má 136 koní, turbo s variabilnou geometriou, pracuje v Millerovom cykle, prídavná lítiovo-iónová batéria má 0,9 kWh a napätie 48 voltov a prídavná elektrická jednotka v prevodovke poskytuje podporu s výkonom 29 koní.

Verziu so spaľovacím motorom doplnia dve čisto elektrické verzie, opäť so známym hardwarom. Slabší model ponúkne 156 koní v kombinácii s akumulátorom s kapacitou 54 kilowatthodín, ktorý má podľa metodiky WLTP dojazd 410 kilometrov priemerne alebo 590 kilometrov v mestskej premávke. Auto zvládne rýchlonabíjačku s výkonom 100 kW a ideálnych podmienkach sa dostane z 10 na 80 % za „menej ako 30 minút“.

Zatiaľ vrcholné Milano Veloce dostalo pohon z Abarthu 600e, teda elektromotor s výkonom 240 koní v spojení s mechanickým samosvorným diferenciálom typu Torsen, pohonom prednej nápravy, 20-palcovými diskami a brzdovým systémom s 380-milimetrovými prednými kotúčmi so štvorpiestikovými strmeňmi.

Alfa v prípade tejto verzie zdôrazňuje tiež o 25 milimetrov znížený podvozok, hrubší predný i zadný stabilizátor, riadenie s rýchlejším prevodom v pomere 14,6:1, ale tiež inak kalibrované reakcie na zošliapnutie pedálu akcelerátora.

Veloce samozrejme dostalo identickú batériu, a preto nepochybujeme o tom, že jeho dojazd bude o niečo kratší, konkrétne číslo však automobilka zatiaľ neprezradila.

Z ďalších zaujímavých detailov stoja za zmienku napríklad predné príplatkové športové sedadlá Sabelt, nechýba integrácia umelej inteligencie ChatGPT do hlasového ovládania „Hey Alfa“ a pokiaľ ide o praktickú či užívateľskú stránku, možno by sme mohli spomenúť batožinový priestor s objemom 400 litrov (elektromobilu), LED Matrix, dva 10,25-palcové displeje, 360-stupňový kamerový výstup či diaľkový prístup k vozidlu a jeho ovládaniu prostredníctvom aplikácie v mobile.

Čo nám v záplave informácií zatiaľ chýba, sú ceny a termín uvedenia na trh. Teda, presnejšie povedané, vieme, že v Taliansku si novú Alfa Romeo Milano môžete objednať už teraz. Hybrid stojí v základe 31 900 eur, slabší elektrický model 41 500 eur, na slovenské ceny si však ešte chvíľu počkáme. Na ostatných európskych trhoch má byť crossover dostupný zhruba do pol roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: Alfa Romeo, Stellantis