Nové Stelvio bola zachytené počas testovacích jázd v severnom Švédsku, zatiaľ zahalené do nie úplne typickej červeno-čiernej kamufláže, ktoré trochu naznačuje, že automobilka chce na seba upozorniť.
Že ide skutočne o novú Alfu Romeo, dokazuje okrem iného aj presvitajúca charakteristická trojuholníková maska chladiča, pričom celkový dizajn (predných svetiel, prednej časti) má byť inšpirovaný modelom Junior.
Zadné svetlá majú šípovitý tvar a lemujú výklopné veko batožinového priestoru v tvare štítu. Stelvio bude postavená na novej platforme STLA Large koncernu Stellantis, ktorá umožňuje použitie hybridných i elektrických pohonných jednotiek. Pôjde preto po technickej stránke o blízkeho príbuzného s americkými modelmi Dodge Charger Daytona a Jeep Wagoneer S.
Pohonné Jednotky
Elektrické varianty Stelvia by mali byť schopné dosiahnuť dojazd podľa metodiky WLTP až 800 km na jedno nabitie. Samotné batérie môžu mať kapacitu do 118 kWh. Bývalý šéf Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato kedysi prezradil, že verzia Quadrifoglio novej Giulie, ktorá je dvojičkou Stelvia, bude mať „okolo 1000 koní“. Za tohto predpokladu je pravdepodobné, že podobný výkon dostane aj SUV.
Otázkou však je, akú techniku Taliani použijú. V hre sú čisto elektromotory, nový trojlitrový radový šesťvalec Hurricane v kombinácii s elektrickou jednotkou, ale úplne vylúčiť nemôžeme ani použitie súčasného 2,9-litrového vidlicového šesťvalca doplneného batériami a opäť elektromotorom. Výlučne spaľovací agregát radšej nečakajte, aj tak je to ale úspech, keďže nové Stelvio i Giulia mali byť pôvodne už len elektrické.
Technológia a Interiér
Nové Stelvio bude vybavené tiež elektronikou nazvanou STLA Brain. Táto technológia umožňuje bezdrôtové aktualizácie softvéru (funkcia over-the-air) a vybraných funkcií vozidla. Okrem toho bude vybavená riešením STLA SmartCockpit, ktoré ponúka zakrivenú obrazovku pre infotainment, reagujúcu na prirodzené hlasové povely a vozidlo by mohlo dokonca reagovať aj na „gestá“ očí.
zdroj: Autocar Carscoops Carmagazine