V každej generácii si Alpina pre päťku pripravila nejakú zaujímavosť. V rámci typového radu E34 to bolo posledných 50 kusov modelu B10 biturbo. V prípade E39 zase nemôžeme zabudnúť na vrcholnú verziu V8 S. Banglova E60 bola predstavená v pozoruhodnom prevedení B5 S a minulá generácia F10 zase prišla ako Edition 50. A firma na výrobu „super-bavorákov“ samozrejme nevynechá ani súčasný rad 5, teda G30/F90.
Z aktuálnej päťky po modernizácii v Buchloe vyrobili model B5 GT, ktorý vznikne v limitovanej 250-kusovej sérii, pričom auto má pod prednou kapotou vyladený 4,4-litrový preplňovaný osemvalec.
Najvýkonnejšia Alpina
Budúci majiteľ získa automobil s výkonom až 466 kW (634 koní) a 850 Nm. Dynamika sa zlepšila už len mierne, zrýchlenie na 100 km/h sa konštruktérom v prípade sedanu podarilo zlepšiť z 3,5 na 3,4 sekundy a kombi túto disciplínu zvládne za 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť? Štvordverová novinka sa rozbehne na 330 km/h, Touring je o čosi pomalší, zvládne 322 km/h.
Výrobca okrem dvoch bežných farieb Alpina blue a Alpina green ponúkne trochu prekvapivo aj ďalšie odtiene. Zákazník dostane možnosť vybrať si laky s názvom Petrol Mica, Verde British Racing, Kreide, Imolarot, Daytonaviolett a Arctic Race Blue. Všetko sú to farby z minulosti, niektoré navyše z programu Individual. V špeciálnej laku budú aj 20-palcové kované disky s 20 lúčmi, konkrétne v Marron Volciano.
Výkonné brzdy majú vpredu priemer 395 mm, vzadu sú dokonca ešte o niečo väčšie kotúče, majú až 398 mm. V interiéri budú k dispozícii tri rôzne typy kože Merino alebo si zákazník nakonfiguruje niečo z programu Individual. V opierkach predných sedadiel bude vyšitý nápis B5 GT.
Okrem tejto série obmedzenej na 250 kusov by sa zákazníci mali poponáhľať. Bežnú verziu B5 si už nekúpite a okrem toho ostáva v ponuke už len dieselová D5 S, ktorá tiež onedlho skončí. Tento osud ale postupne čaká celú modelovú paletu Alpiny. Nakoniec ešte cena. V Nemecku začína sedan B5 GT na čiastke 145 500 eur, za Touring potom zaplatíte najmenej 148 500 eur.
Zdroj: Alpina