Ostrá verzia Renaultu 5 preberá meno Alpine a pridáva k nemu označenie A290. Ide o prvý sériový športový model známej športovej divízie a určite neostane posledný.
Novinka má dĺžku 3990 milimetrov a rázvor náprav 2530 milimetrov, pričom na oboch koncoch auta nájdete nezávislé zavesenie, vzadu dokonca vyspelé viacprvkové. Podvozok Alpine je samozrejme prispôsobený vyšším výkonom i lepšej dynamike, pričom výrobca spomína napríklad hrubšie priečne skrutné stabilizátory či špecificky naladené pružiny a tlmiče.
Predné 19-palcové kolesá obuté v pneumatikách Michelin Pilot Sport EV alebo Pilot Sport 5S s rozmermi 225/40 R19 poháňa jeden elektromotor. V základnej verzii GT má výkon 180 koní, najvyšší krútiaci moment 285 newtonmetrov a prostredníctvom jednostupňovej redukčnej prevodovky zvládne stovku za 7,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je pomerne skromných 160 kilometrov za hodinu.
Ak budete chcieť viac, budete mať možnosť objednať si silnejšiu verziu GT Performance. Jej pohonná jednotka má 220 koní a 300 newtonmetrov, čo stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy. Najvyššiu rýchlosť konštruktéri posunuli k hranici 170 kilometrov za hodinu.
Dve výkonové verzie, jedna baterka
Napájanie elektromotora má na starosti lítiovo-iónová batéria s kapacitou 52 kilowatthodín, s ktorou má A290 pohotovostnú hmotnosť (na elektromobil) relatívne rozumných 1497 kg a rozloženie váhy medzi nápravami v pomere 57 ku 43 percentám v prospech prednej časti.
Ako sme už naznačili, oficiálne čísla podľa WLTP Renault zatiaľ nezverejnil, predbežne ale uvádza akčný rádius 380 kilometrov. Akumulátor je možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kilowattov a v aute je inštalovaná 11-kilowattová nabíjačka na striedavý prúd.
V ideálnych podmienkach by ste mali články nabiť z 15 na 80 percent „za tridsať minút“, ak sa budete ponáhľať, za polovičný čas získate dojazd 150 kilometrov. Tak trochu očakávane Alpine ponúkne možnosť fungovať ako zdroj elektrického prúdu, pričom zvládne nabíjať iné elektromobily, môže fungovať v zásade ako powerbanka pre akékoľvek spotrebiče, alebo dokáže vrátiť energiu do siete.
O krotenie 1,5-tonového elektrického hatchbacku sa postarajú brzdy značky Brembo. Predné majú priemer 320 milimetrov a „hrýzť“ do nich budú štvorpiestikové strmene. Zadné kotúče majú priemer 288 milimetrov.