Nový elektrický ostrý hatchback od Alpine bude postavený na základoch elektrickej päťky a jeho vzhľad nám vlani v máji naznačil prototyp A290 Beta, respektíve A290_β. Päťdverový model momentálne dolaďuje techniku a nastavenie vo Švédsku, odkiaľ pochádza i najnovšia séria fotografií.
Automobilka testuje napríklad chovanie stabilizačného systému, klimatizačný systém, ale tiež špecifické zákazkové pneumatiky, ktoré pre Alpine dva roky vyvíjal koncern Michelin.
V tomto konkrétnom prípade samozrejme zimnú zmes, ktorá bude na autách pod označením Michelin Pilot Alpin 5 a je zaujímavé, že letné gumy budú dostupné v dvoch prevedeniach. V oboch prípadoch má ísť o športové pneumatiky, ale prevádzkovo efektívnejší model dostal názov Pilot Sport EV, zatiaľ čo menej kompromisná verzia bude mať na bokoch napísané Pilot Sport S5.
Aj keď je nová 290 pod maskovacou fóliou, Alpine oznámila, že máme pred sebou sériovú podobu karosérie a pridala k nim i základné rozmery. Malý hatchback bude mať dĺžku 3990 mm, šírku 1820 mm, výšku 1520 mm, rázvor náprav 2530 milimetrov a je teda nepatrne kratší, užší a vyšší ako prototyp Beta.
Z prvých záberov interiéru je zrejmé, že A290 dostane zospodu skosený volant, ktorý majiteľom ponúkne otočný ovládač voľby jazdných režimov, ale tiež niekoľko ďalších funkcií, napríklad červené tlačidlo OV, čo je skratka pre Overtake, teda predbiehanie.
Renault jeho funkciu presnejšie nepopisuje, predpokladáme ale, že by mohlo slúžiť na krátkodobé zvýšenie výkonu pri plnej akcelerácii, teda napríklad pri rozjazdoch či predbiehaní. V A290_β malo toto tlačidlo modrú farbu a fungovalo na 10 sekúnd, potom majú mať systémy istý čas na dochladenie.
Aj sériové auto by rovnako ako koncept malo mať brzdový systém prevzatý z kupé A110 so štvorpiestikovými prednými brzdami. Dynamický potenciál auta má potom demonštrovať samotná platforma CMF-B EV, presnejšie povedané jej prepracovaná verzia AmpR Small s nezávislým zadným zavesením. V porovnaní s Renaultom 5 Alpine dostane hydraulické dorazy zavesenia a vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré má byť schopné simulovať funkciu mechanického samosvorného diferenciálu.
O motore toho veľa nevieme, ale A290 by mohla dostať elektrickú jednotku z Renaultu Megane E-Tech s výkonom 220 koní, časom by však mohol doraziť ešte výkonnejší agregát naladený na 270 koní, ktorý Francúzi vyvíjajú v spolupráci s firmami Valeo a Siemens. Podobne tápeme aj v parametroch akumulátora, hovorí sa však o kapacite medzi 52 až 60 kWh a dojazde okolo 400 kilometrov, na presné čísla si však budeme musieť ešte nejaký čas počkať.
zdroj: Alpine