Ak premýšľate, ako asi bude vyzerať nová A390 pod maskovacou fóliou, do istej miery vám dá odpoveď pohľad na vlaňajší koncept A390_β.

Porovnanie oboch áut naznačuje, že finálny elektrický crossover-liftback preberá siluetu, proporcie i väčšinu detailov štúdie, vrátane diskov kolies pripomínajúcich vločky, predných svetiel delených do trojuholníkových segmentov či hrany kapoty slúžiacej ako spojler.

Po stopách elektrického Macanu

Alpine nám fotkami i tlačovou správou naznačuje, že novinka aktuálne absolvovala finálne zaťažkávacie testy v Laponsku, ktoré mali dokázať schopnosť hardwaru zvládať i štyridsaťstupňové teploty pod nulou. Predovšetkým ale výrobca demonštruje systém aktívneho vektorovania krútiaceho momentu, ktorý má z A390 urobiť nadpriemerne dobre ovládateľný automobil.

Ešte raz pre istotu pripomíname, že francúzsky stroj dostane hneď tri elektromotory, systémový výkon však zatiaľ nepoznáme (odhadujeme ho na zhruba 600 koní). Alpine sa chce touto technikou postaviť Porsche Macan Electric, ale v hľadáčiku má tiež BMW iX2 či Teslu Model Y.

Príbuzný Meganu E-Tech

V skutočnosti bude Alpine nezanedbateľne menšia ako Porsche. Nemecké elektrické SUV má dĺžku 4784 mm, šírku 1938 mm, výšku 1623 mm a rázvor 2893 milimetrov. Vzdialenosť náprav nám športová značka Renaultu zatiaľ neprezradila, ale ostatne čísla poznáme. A390 je dlhá 4615 mm, široká 1885 mm a vysoká 1532 mm. Rozmermi preto bude auto bližšie skôr Fordu Capri, Cupre Tavascan alebo Kii EV6.

Technicky bude novinka spriaznená s Renaultom Megane E-Tech a Scenic E-Tech, presnejšie povedané využíva rovnakú (prepracovanú) modulárnu elektrickú platformu AmpR Medium a asi by sme mohli dodať, že v prípade vrcholnej verzie budú dva elektromotory namontované vzadu a jeden vpredu.

Dynamika Alpine A390 je v tejto chvíli pre nás neznáma, zástupcovia značky ale prezradili, že ich „skutočný päťsedadlový športový automobil“ bude pri zrýchlení z miesta na stovku rýchlejší ako kupé A110 R, čo znamená, že mu akcelerácia potrvá menej ako štyri sekundy.

Mimochodom, A390 je v poradí druhý elektromobil (po hatchbacku A290) z celkovo siedmych nových batériových modelov chystaných do roku 2030.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Alpine