Koncept Alpineglow bol prvýkrát predstavený ešte v roku 2022 v podobe nefunkčnej ale zaujímavo vyzerajúcej makety. V tom čase mohol byť považovaný len za myšlienkový experiment, Francúzi to však s vodíkovou technológiou evidentne myslia vážne.
Najzaujímavejšie na ich práci je to, že pred sebou nemáte automobil poháňaný elektromotormi a palivovým článkom. V Alpine sa naopak rozhodli dať prednosť klasickému spaľovaciemu motoru.
V tejto chvíli sa pred zadnou nápravou ukrýva pozdĺžne uložený preplňovaný radový štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý má maximálny výkon 340 koní. Palivový systém čerpá vodík z troch nádrží, pričom v každej môže byť uskladnené palivo s hmotnosťou 2,1 kg pri tlaku 700 barov.
Vodík je vstrekovaný do valcov pod tlakom 40 barov spolu s menším množstvom vody, ktorá má významne redukovať prípade emisie NOx.
Agregát je schopný točiť 7000 ot./min., výkon je vraj porovnateľný s klasickým benzínovými motorom a na jednotku nadväzuje sekvenčná prevodovka bez bližšieho technického popisu.
Alpina v polovici júna predvedie funkčný prototyp pred 24-hodinovkou v Le Mans a okrem toho oznámila, že pracuje na vývoji šesťvalcového vodíkového motora. Zatiaľ to nie je oficiálne potvrdené, ale v tejto konfigurácii by sa Alpineglow (pravdepodobne označený Hy6) mal postaviť na štart okruhu la Sarthe, respektíve najznámejších vytrvalostných pretekov na svete už v roku 2027.
zdroj: Alpine