Napriek všeobecnému trendu downsizingu, teda zmenšovaniu motorov, Audi v prípade novej generácie superšportu R8 tento trend nebude nasledovať.

Audi R8 II. generácie vybavia revidovanou verziou súčasných V8 a V10. S výkonmi 450 bhp a 570 bhp. Všetky Audi R8 budú disponovať modernou technológiou na odpájanie valcov a tým znižovať nielen emisie, ale aj spotrebu paliva vraj až o 10%. Naše známe „zožerie aj trávu okolo cesty“ už snáď nebude opodstatnené. Doterajšiu achillovú pätu, prevodovku R-tronic má nahradiť osvedčenejší S-tronic. Rozdielom v týto technológiách je použitie 7-stupňovej dvojspojkovej technológie od firmy VW známej ako DSG pri S-tronic prevodovke, pričom R-tronic využíva technológiu automatizovanej manuálnej 6-stupňovej prevodovky známej od firmy BMW pod označením SMG. Rýchlosť preradenia S-tronic je menšia ako 0,2 sekundy bez prerušenia toku výkonu.

Krajší zvuk motora pri 10% úspore paliva...? Prečo nie?

Rozmerovo nečakajme žiadne veľké zmeny. Ako je možné vidieť na obrázkoch moderznizovanej verzie 2014, nový dizajn zahŕňa výraznejšiu mriežku chladiča s inovačnými matrix LED reflektormi. V zadnej časti vylepšené LED koncové svetlá by mali podtrhovať modifikovaný difúzor a oválne koncovky výfukov. Športiak bude vychádzať z vývoja motoršportu audi a na aplikáciu uhlíkových vlákien využije 23% častí vozidla čo prinesie zredukovanie váhy o 23 kg. Pre zníženie hmotnosti budú zo spevnených uhlíkových vlákien stabilizátory, karbón-keramické brzdy a titánové zadné náboje kolies.

 

Obrázky aktuálnej modernizovanej prvej generácie Audi R8 pre 2014

 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov