Dojazd 1000 kilometrov podľa čínskej normy CLTC je približne 770 kilometrov, ak ho prevedieme na metodiku WLTP. A zhruba 700 kilometrov podľa ešte o niečo realistickejšej americkej EPA. Čínsky koncern k tomu deklaruje energetickú hustotu 205 Wh/kg a dodáva, že Shenxing Plus je druhou generáciou LFP článku predstaveného pred necelým rokom pod názvom Shenxing.
Nová batérie podporuje rovnako ako jej predchodca rýchle nabíjanie 4C. Starší model zvládal podľa CATL predĺžiť dojazd po 10-minútovom nabíjaní o 400 kilometrov, v prípade novinky by to malo byť (pri ideálnych podmienkach) až 600 kilometrov. (Stále hovoríme o CLTC!)
Prvá generácia batérie Shenxing bola predstavená vlani v auguste.
Aby články niečo podobné zvládali, na anódach je nová štruktúra 3D v tvare včelích plástoch, alebo ak chcete – šesťuholníkov, ktoré podľa CATL lepšie zvládajú mieru zmršťovania a zväčšovania v priebehu nabíjacích cyklov.
Optimalizovaná bola tiež vnútorná štruktúra jednotlivých „modulov“, respektíve jej takzvaná bezmodulová architektúra CTP 3.0 využívajúca lamelové usporiadanie jednotlivých prvkov, ktoré pomáha lepšiemu odvodu tepla a celkovej termoregulácii. V tomto smere sa CATL podľa jeho vlastných slov podarilo zvýšiť účinnosť o 7 percent v porovnaní s minulou generáciou článku Shenxing.
Prax povie viac
Pochopiteľne bude záležať na množstve článkov použitých v jednom aute, presnejšie povedané na celkovej kapacite jeho batérie, ďalej na hmotnosti vozidla, metodike merania a ďalších faktoroch, aby bolo skutočne možné povedať, že máme pred sebou elektromobil s reálnym dojazdom 700 alebo 1000 kilometrov.
Pred prehnaným optimizmom preto radšej uprednostníme výsledky testov v reálnej premávke, teda len čo sa prvé autá s novým typom batérie Shenxing Plus objavia na cestách. Povedia podstatne viac, ako pekné okrúhle čísla na veľkoplošných obrazovkách.
zdroj: CATL