V Cupre sa rozhodli, že síce majú (takmer) hotovú celú flotilu noviniek, ale jednotlivé modely nám ukážu maximálne z diaľky v rámci tlačovej konferencie alebo pohromade na jednom oficiálnom obrázku. Aj preto pre vás tentoraz nemáme pripravenú klasickú galériu, v ktorej by ste si mohli Tavascan poriadne pozrieť zo všetkých strán, ale len pár zozbieraných obrázkov, ktoré zďaleka neodhaľujú každý detail.

Španieli sa navyše neobťažovali ani s technickými podrobnosťami, nová elektrická Cupra je však postavená na známej technike, takže nakoniec sme trochu v obraze.

Tavascan je samozrejme trochu vyzývavejšie prezlečený Volkswagen ID.5, alebo presnejšie povedané jeho výkonnejší variant GTX s dvojicou elektromotorov. To okrem iného znamená, že tu máme vozidlo postavené na modulárnej platforme MEB, maximálny systémový výkon 306 koní, akumulátory s kapacitou 77 kWh zabudované do podlahy a teoretický dojazd podľa metodiky WLTP približne 450 kilometrov.

Výroba Tavascanu sa rozbehne až v roku 2024, a aj kvôli technike spoločnej s ID.5 je tak trochu záhadou, prečo to Seatu/Cupre trvá tak dlho. Čiastočnou odpoveďou je možno informácia z úst šéfa Cupry Wayna Griffithsa, ktorý britskému týždenníku Autocar priznal, že „bojoval za to, aby sa (Tavascan, pozn. red.) stal realitou.

Štylisticky sa aktuálne odhalená novinka od konceptu predstaveného v roku 2019 trochu odlišuje, zároveň ale zástupcovia firmy dodávajú, že do roku 2024 máme čakať už len minimálne zmeny. Pokiaľ ide o pohon, je viac ako pravdepodobné, že auto bude dostupné s rôznymi výkonmi i kapacitou akumulátorov, kvôli zameraniu Cupry je však skoro isté, že Tavascan bude dostupný len so silnejšími verziami elektrického systému.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Cupra, Autocar