Ochrana dospelých
Ak nechcete pamäť zaťažovať veľkým množstvom detailov, stačí, ak si zapamätáte, že elektrická Cupra Tavascan dopadla v princípe dobre. Celkovo pozbierala 89 percent všetkých bodov, ich jednotky ale strácala pri niektorých čiastkových výsledkoch.
Konkrétne Euro NCAP konštatuje, že pri náraze na pohyblivý vozík s deformovateľnou bariérou hrozí zranenie nôh od palubnej dosky, aj keď teda namerané hodnoty boli „len“ hraničné a platia pre spolujazdca. Podobné čísla vyšli tiež v prípade senzorov na hrudníku figuríny vodiča pri náraze na pevnú bariéru, a to isté platí tiež pre vymrštenie vodiča na opačnú stranu kabíny pri bočnom náraze.
Ochrana detí
V zásade nemáme o čom písať. Tavascan získal pri ochrane detí pri samotných nárazoch plný počet bodov a celkovo berie v tejto oblasti 86 percent. K najmenším pasažierom sa v kritických situáciách Cupra chová citlivo a o pár percent prišla len preto, že nebola navrhnutá pre úplne všetky typy detských sedačiek.
Pokiaľ ide o detekciu detí na zadných sedadlá, ktoré by tam mohli ostať zabudnuté, auto využíva nepriamy systém. Podľa Euro NCAP ale funguje spoľahlivo.
Ochrana chodcov
Na to, že ide o vysoký a ťažký elektrický crossover, sa predné partie chovajú k najzraniteľnejším účastníkom cestnej premávky pri náraze pomerne slušne. Takmer celé predné partie skončili v zelenom poli, niečo podobné platí tiež pre kapotu a rizikové sú len dve miesta na hrane prednej kapoty a obligátne predné stĺpiky. Bodový zisk? 80 percent.
Asistenčné systémy
Nasledujúce výčitky by sme mohli uviesť aj v predchádzajúcej sekcii, ale ide o elektronickú „strážnu službu“, tak ich dáme sem.
Tavascan mal problémy s detekciou dospelých či detí pri cúvaní, chýba mu detekcia cyklistov pri otváraní dverí spolujazdcov (vodičove to dokážu) a snímače nedokázali spoľahlivo odhaliť motorku pri zmene jazdného pruhu. Euro NCAP sa zároveň nepáčili výsledky systému monitorujúceho bdelosť vodiča, ale výsledných 79 percent bodov nie je žiadna tragédia.
zdroj: Euro NCAP