Pri pohľade do cenníka Bigsteru a porovnaní s Dusterom to skoro vyzerá, že sa v slovenskom zastúpení značky pomýlili. Len o trochu staršie a menšie SUV síce začína na hranici 18 200 eur, lenže za tieto peniaze dostanete len litrový trojvalec s výkonom 101 koní. Ak ho budete chcieť s porovnateľným väčším trojvalcom s objemom 1,2 litra a výkonom 131 koní, budete musieť u predajcu nechať 21 350 eur, pretože je dostupný len s vyššou výbavou Expression.

Naproti tomu dáte za Bigster 21 990 eur, ale máte k tomu automaticky preplňovanú jedna-dvojku naladenú na 140 koní! To je rozdiel len 640 eur, musíme ale dodať, že väčší model máte len vo výbave Essential. Čo v rámci nej dostanete?

V základe hliníkové disky i klimatizácia

Napríklad hliníkové sedemnástky, zatiaľ čo Duster Essential stojí len na oceľových šestnástkach. K tomu vám Bigster pridá manuálne ovládanú klimatizáciu, zadné parkovacie senzory i s kamerou, šesť airbagov či diaľkovo ovládaný centrál. V interiéri nájdete tiež 7-palcový digitálny prístrojový panel kombinovaný s 10-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu prepojeného so štyrmi reproduktormi.

V sérii je tiež svetelný senzor, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, LED, ale len s halogénovými diaľkovými svetlami, predné i zadné okná v elektrike, tempomat a hromada bezpečnostných prvkov dnes už vyžadovaných povinne.

Dorazí aj továrenské LPG

Dacia vám v základnom stupni výbavy ponúkne tiež prevedenie TCe 130 4x4, teda s pohonom oboch náprav, za ktorý vám naúčtuje 24 090 eur.neskôr bude (vo všetkých výbavách) dostupná i plynová verzia Eco-G 140, ale ceny v tejto chvíli nepoznáme.

Ak budete potrebovať lepšiu výbavu, ďalším stupňom v poradí je Expression, ktorý pridáva diódové predné hmlovky, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, ku svetelnému senzoru i ten dažďový, elektrické sklápanie vonkajších spätných zrkadiel, iné delenie zadných sedadiel (už nie 60:40 ale 40:20:40), elektrickú parkovaciu brzdu, stredovú konzolu s lakťovou opierkou alebo iný dizajn hliníkových 17-palcových kolies...

To všetko za 23 990 eur v kombinácii s motorom TCe 140, za 26 090 eur so štvorkolkou TCe 130 4x4, respektíve za 27 590 eur s benzín-elektrickým pohonom Hybrid 155.

Ak by vám nestačili ani vyššie vymenované prvky, ďalším v poradí je Bigster Journey, ktorý navyše obsahuje tónované zadné okná, elektricky ovládané veko batožinového priestoru, hands-free kartu bezkľúčového odomykania a štartovania, väčší 10-palcový farebný prístrojový panel, automatické prepínanie diaľkového režimu, multimediálny systém Media Nav Live, lepšie audio Arkamys so šiestimi reproduktormi a zrkadlením telefónu, indukčné nabíjanie mobilu, kvalitnejšie čalúnenie i hliníkové osemnástky.

Vrchol bez príplatkov do 30 tisíc

Journey nebude v predaji s pohonom 4x4, ale model TCe 140 vám Dacia dodá za 25 990 eur, prípadne Hybrid 155 za 29 590 eur.

Poslednou možnosťou je prevedenie Bigster Extreme od 25 990 eur (za TCe 140), cez TCe 130 4x4, ktoré vás vyjde na 28 090 eur, až po Hybrid 155, ktorý stojí tiež rovnako ako Journey, teda 29 590 eur. V cene máte napríklad panoramatické strešné okno, modulárne strešné nosiče, špecifické čalúnenie i 18-palcové disky a pár ďalších vizuálnych odlišností.

Viac hľadajte v cenníku

Samozrejme berte vyššie vymenované len ako orientačné informácie, čo Bigster ponúka. V skutočnosti sú jednotlivé výbavové stupne širšie a zároveň máte možnosť utrácať za množstvo príplatkových položiek. Ak vás zaujímajú všetky detaily, cenník vám povie viac.

zdroj: Dacia