Asi by sme mali v prvom rade povedať, že ak nový Duster niečo nemá a zrejme nikdy už ani mať nebude, je naftový motor. S ohľadom na jeho prevádzkovú efektivitu, respektíve nízku spotrebu (a zároveň čisté výfukové plyny), je to samozrejme škoda, ale písmená dCi na tomto aute podľa všetkého definitívne skončili.
Namiesto nich Dacia ponúkne hneď dve hybridné jednotky a jeden motor schopný pracovať s LPG. Vrcholom bude Hybrid 140, s 1,6-litrovým benzínovým atmosférickým štvorvalcom s výkonom 94 koní, ktorý spolupracuje s elektromotorom (49 koní), štartér-generátorom a malou prídavnou trakčnou batériou s kapacitou 1,2 kWh.
Automobilka k tomu hovorí, že hybridný Duster bude 80 percent času strávenom jazdou v meste v elektrickom režime a vďaka tomu ušetrí až 40 percent paliva. V kombinovanom cykle má mať potom o 20 percent nižšiu spotrebu, ale na konkrétne čísla si budeme musieť počkať až po absolvovaní oficiálneho homologizačného procesu.
Druhou motorizáciou novej Dacie bude mild-hybrid Duster TCe 130, ktorý vám automobilka ponúkne aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a možnosťou zvoliť si pohon 4x2 alebo 4x4. Pod kapotou bude mať nový preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra s výkonom 130 koní, ktorý pracuje Millerovom cykle a hybridná technika využíva 40-voltovú architektúru. Zaujímavé je, že aj v tomto aute je integrovaná malá trakčná baterka s kapacitou 0,8 kWh.
Zatiaľ poslednou možnosťou bude preplňovaný litrový trojvalec vo verzii Eco-G 100 s duálnym palivovým systémom. Záujemcov poteší nielen možnosťou jazdiť na LPG, ale tiež veľkosťou nádrží a uvádzaným dojazdom. Dacia vám totiž k 50-litrovej nádrži na benzín pridá i rovnako veľký zásobník na plyn a Duster by mal mať vďaka tomu akčný rádius až 1300 kilometrov.
Len pre poriadok ešte raz pripomíname, že novinka je skutočne postavená na modernej platforme CMF-B, jej podvozok vo verzii so štvorkolkou ponúkne svetlú výšku 217 milimetrov a k tomu slušné nájazdové uhly – predný 31 stupňov, zadný 36 stupňov a prejazdový 24 stupňov.
Za pozornosť potom okrem exteriérového dizajnu stoja tiež vonkajšie ochranné plasty. Automobilka im dala meno Starkle, z 20 percent sú recyklované a sú bez laku, takže by vás prípadné škrabance alebo ľahšie poškodenie nemalo príliš trápiť. Inak ide o do formy vstrekovaný polypropylén a sú z neho vyrobené nárazníky, prahové nástavce, ochrana lemov blatníkov i prvky vo dverách.
Pokiaľ ide o úžitkové vlastnosti, Duster má v porovnaní s predchodcom o 6 percent väčší základný objem batožinového priestoru, ktorý narástol na 472 litrov (platí pre model 4x2) a sympatické je tiež dynamické zaťaženie strechy 80 kg.
V interiéri nájdete 7-palcový digitálny prístrojový panel, 10,1-palcovú dotykovú obrazovku s novým mutimediálnym systémom a napríklad i bezdrôtovým pripojením Apple CarPlay a Android Auto, zaujal nás ale skôr systém YouClip.
Ten pridáva po kabíne rôzne háčiky a držiaky, ktoré vylepšujú úžitkové vlastnosti a z ponuky príplatkového príslušenstva si budete môcť vybrať rôzne prídavné svetlá, tašky, držiak na tablet alebo telefón s integrovanou indukčnou nabíjačkou.
Po vzore Joggeru dostane i Duster paket Sleep, ktorý vám pomôže premeniť interiér na malý karavan s dvojlôžkom s rozmermi 190 x 130 cm. Rozložiť alebo zložiť by ste ho mali zvládnuť v priebehu pár minút.
Čo zatiaľ nepoznáme, sú základné dynamické parametre, spotrebu a pochopiteľne ceny. Tie vám prezradíme obratom potom, ako sa s nami o ne Dacia podelí.
zdroj: Dacia