Ochrana dospelých

Duster získal za ochranu dospelých podpriemerných 70 percent bodov, je však dôležité zdôrazniť, že z troch problematických výsledkov sú len dva podložené exaktnými dôkazmi. Konkrétne? Pri náraze do protiidúceho vozíka s deformovateľnou bariérou snímače zaznamenali príliš vysoké hodnoty preťaženia hrudníka figuríny vodiča a Euro NCAP preto označilo tento spôsob ochrany za „slabý“. Za zmienku tiež stoja hraničné čísla snímačov na spodnej časti pravej nohy vodiča.

Rovnako hraničné hodnoty vyskočili na komisárov pri nárazu do pevnej bariéry, v tomto prípade pre hrudník vodiča i spolujazdca na zadnom sedadle. Hádame, že všetky spomenuté zvýšené čísla idú za predpínačmi bezpečnostných pásov, pretože (ako zdôrazňuje Euro NCAP) kabína Dustera pri oboch nárazoch dokázala, že je stabilná a nedošlo k deformácii priestoru pre posádku.

Kde sa základná „bunka“ pre cestujúcich zrútila, bolo pri bočných nárazoch, lenže... stalo sa tak prakticky dokonalým spôsobom, takže Duster perfektne obstál aj pri najnáročnejšom náraze na stĺp. Prečo potom to červené pole za odhodenie vodiča na druhú stranu pri bočnom náraze? Pretože tento cenovo dostupný model nemá stredový airbag a Dacia nedokázala, že by bol vodič dostatočne chránený pred týmto „zahodením“. Inak povedané: Duster nemusí byť pri tomto type nehody nebezpečný, ale Euro NCAP mu aj tak zobralo body.

Ochrana detí

Veľmi slušných 84 percent bodov a v zásade výsledok, ktorému skoro nie je čo vytknúť. Jedinou odchýlkou od ideálnych hodnôt sú nepatrne zvýšené čísla snímačov na krku figuríny imitujúcej 10-ročné dieťa pri čelnom náraze, v každom prípade Duster obstál veľmi dobre. A ešte jeden detail: Euro NCAP chýbali senzory, ktoré vodičovi pripomínajú dieťa zabudnuté na zadných sedadlách pri opúšťaní vozidla.

Ochrana chodcov

Kým pri náraze s iným autom dokáže Duster pohltiť časť jeho energie a komisári tento detail ocenili aj v písomnom hodnotení, pri ochrane chodcov a cyklistov také dobré výsledky nevyšli. Okrem tradične problematických predných stĺpikov, ktoré sa prejavujú na všetkých autách, skončila v červenom poli tiež predná hrana kapoty a okrajové časti predného nárazníka.

Asistenčné systémy

60 percent bodov v tejto disciplíne tiež nie je excelentný záver, pričom sporné výsledky sa objavili pri viacerých meraniach. Horšie dopadlo monitorovanie únavy vodiča, pomalšia bola reakcia pri čelnom priblížení k inému autu, alebo registrácii chodcov za autom pri cúvaní, prípadne zaznamenaní chodca pri odbočovaní Dacie. Celkovo Euro NCAP hodnotí systémy automatického brzdenia Dustera ako „primerané“.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP