Viacúčelový rodinný Jogger tak trochu klame telom. Z niektorých uhlov vyzerá vo verzii Extreme (s čiernymi nelakovanými lemami blatníkov) ako čistokrvný crossover. Pozrite sa na neho ale z profilu a zistíte, že v skutočnosti máte pred sebou jazvečíka – poriadne natiahnuté a mierne zodvihnuté kombi s rázvorom náprav až 2897 mm. To je takmer o 23 centimetrov viac (!) v porovnaní so Škodou Octavia IV, ktorá je ale vo výsledku o štrnásť centimetrov dlhšia.
Novinka je samozrejme postavená na modulárnej platforme CMF-B aktuálneho Sandera, zároveň je to ale vôbec najdlhšia kedy vyrobená sériová Dacia. Má 4547 mm, jej šírka je 1784 mm, výška 1632 mm, a aby sme to mali kompletné, pridávame i svetlú výšku 200 mm.
„Zcrossoverované“ kombi bude spočiatku poháňané jedným z dvoch dostupných motorov. Preplňovaný celohliníkový benzínový trojvalec s objemom 1,0 litra a priamym vstrekovaním ponesie označenie TCe 110 a Dacia ho bude kombinovať výlučne so šesťstupňovým manuálom. Ponúkne 110 koní a krútiaci moment 190 Nm pri 1750 otáčkach za minútu, ktorý bude možné krátkodobo zvýšiť na rovných 200 Nm pri 2900 ot./min.
Druhá pohonná Eco-G zvládne okrem benzínu aj LPG. Opäť ide o litrový trojvalec s výkonom zníženým na 100 koní a jeho doménou by mali byť predovšetkým diaľkové cesty bez nutnosti tankovať. Dacia hovorí o dojazde viac ako 1000 kilometrov, čo asi neprekvapí, ak dodáme, že v aute je okrem 50-litrovej nádrže na benzín aj druhá na LPG s objemom 40 litrov.
S naftovým agregátom nepočítajte. A to ani do budúcnosti. Zatiaľ posledným potvrdeným motorom je totiž benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý bude automobilka kombinovať s dvojicou elektromotorov. Jeden menší a slabší bude slúžiť ako štartér-generátor, druhý v úlohe asistenta spaľovacieho motora bude využívať malý akumulátor s kapacitou 1,2 kWh.
Sedem miest alebo 1819 litrov
Interiér Dacie Jogger ponúkne 5 alebo 7 sedadiel, pričom výrobca v druhom prípade tvrdí, že auto odvezie sedem dospelých, teda nie 5+2. Či to tak skutočne je, posúdime neskôr, teraz by sme sa mohli pozrieť na veľkosť batožinového priestoru.
V základnom päťsedadlovom prevedení má kufor 708 litrov a ak ho zaplníte až po strop, počítajte s objemom 842 litrov. Sedemmiestny model má za tretím radom len 160 litrov, ak ale sklopíte dve samostatné sedačky v treťom rade, dostanete 565 litrov. Výhodou viacmiestnej verzie je skutočnosť, že posledné dve sedadlá sa dajú z auta vytiahnuť. Urobte to, sklopte sedačky v druhom rade a získate „kontajner“ s objemom 1819 litrov, čo je mimochodom i maximum päťmiestneho variantu.
Aby sme nezabudli, druhý rad sedadiel je v porovnaní s prednými „kreslami“ zvýšený o 55 mm, zatiaľ čo sedačky v treťom rade sú o ďalších 25 milimetrov vyššie. Za príplatok vám Dacia ponúkne elektrické ovládanie piatych dverí a predpokladáme, že by ste mohli oceniť i povolené 80-kilogramové zaťaženie strešného nosiča.
Keď už sme pri výbave, mali by sme dodať, že Jogger Extreme (na prvých fotografiách) bude mať v základe parkovaciu kameru, klimatizáciu, bezkľúčové štartovanie, spomínané nelakované plastové lemy, strešný nosič a v čiernom laku streknuté kryty vonkajších spätných zrkadiel.
Podobne bude možné do novej Dacie objednať wi-fi, Apple CarPlay, Android Auto, USB porty, vyhrievané predné sedadlá, automatické stierače, elektrickú parkovaciu brzdu, systém kontroly mŕtvych uhlov či audiosystém so šiestimi reproduktormi. Zákazníci budú mať na výber z piatich lakov karosérie (Pearl Black, Slate Grey, Moonstone Grey, Glacier White a Terracotta Brown) a samotný predaj auta štartuje už v novembri.
zdroj: Dacia